  • 1. Data: 2004-02-17 10:13:08
    Temat: Faktura z zagranicy a VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Mam fakturę od firmy z zagranicy (usługi). Nie wiem, czy wprowadzać ją w
    rejestr VAT, skoro ani ten świstek nie jest fakturą VAT w rozumieniu ustawy
    o VAT, ani zagraniczny kontrahent nie jest płatnikiem VAT. Nie wolno
    odliczyć takiego VATu, ale go i tak nie ma. Czy zatem ujmować to w
    rejestrze, czy nie? Jak myślicie?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-02-17 10:36:54
    Temat: Re: Faktura z zagranicy a VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > o VAT, ani zagraniczny kontrahent nie jest płatnikiem VAT. Nie wolno
    > odliczyć takiego VATu, ale go i tak nie ma. Czy zatem ujmować to w

    Nie napisales czego dotyczy faktura.
    Bo jeżeli jest to import usług to masz obowiązek sam naliczyc i
    odprowadzic VAT wg. naszych stawek. Ten VAT możesz potem odliczyć, ale
    nie wczesniej niż w miesiącu nastepnym po tym w którym powstał obowiązk
    podatkowy. (o powstawaniu obowiazku w tym przypadku jest art. 6 ust. 8b
    ustawy o PTU, musisz sobie dopasowac swój wariant)

    Żeby nie było za łatwo - fakt że naliczasz i odliczasz nie znaczy że jak
    nie naliczysz i nie odliczysz to będzie ok.
    Masz *obowiązek* naliczyc i odprowadzic podatek od importu usług. Jezeli
    tego nie zrobisz to masz z miejsca zaległośc podatkową.
    Czy go potem odliczysz czy nie, to już Twoje zmartwienie bo nikt do
    odliczen nie zmusza. Odliczyć masz zaledwie *prawo*.
    Tak to działa. To że Tobie wychodzi w sumie na zero nie znaczy że
    Skarbowi Państwa także.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-17 10:47:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0sqsr$flg$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

> [...]
    > podatkowy. (o powstawaniu obowiazku w tym przypadku jest art. 6 ust. 8b
    > ustawy o PTU, musisz sobie dopasowac swój wariant)

    Ufff, a tego to nie wiedziałem. ;( No to ustawa w łapę - tylko gdzie
    przeczytać o tej konieczności naliczenia?

    No i jeszcze sprawa - import usług to usługi świadczone na terytorium
    Polski, za które należność idzie za granicę. Tymczasem usługa, którą
    kupuję, jest ewidentnie wykonana poza granicą Polski - to czarter jachtu na
    drugim końcu Europy.
    --
    Samotnik