  • 11. Data: 2010-07-02 14:13:07
    Temat: Re: Faktura za granicę
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 14:18, Konrad pisze:

    > Nie, nie robię sobie jaj. Państwo już nie raz mnie oszukało, więc i ja
    > nie zamierzam być idealnie uczciwy wobec niego.

    Państwo Cię nie oszukało.
    Dobrze wiedziałeś jakie są zasady podatkowe, kiedy decydowaleś się
    zostać przedsiębiorca.
    A jak nie wiedziałeś... no cóż... nieznajomość prawa szkodzi.

    Kolego, każdy swoje machloje robi na swój własny rachunek. I się nimi
    nie chwali.
    Raz - bo to jednak wstyd oszukiwać, kogokolwiek (chociaż pojęcie wstydu
    jakoś się zdewaluowało, postawa socjopatyczna jest dziś w modzie)

    Dwa - bo instynkt samozachowawczy - każdy jakiś posiada.

    Ty nie masz żadnego problemu z prawem podatkowym.
    Czemu miało służyć to pytanie? Chciałeś żeby ktoś Ci powiedział, że
    dobrze robisz?

    NTG
    To nie jest grupa wsparcia psychicznego dla drobnych oszustów podatkowych.

    > Dla przykładu ostatnim
    > razem musiałem zapłacić podatek za fakturę, której klient nie opłacił i
    > już nie opłaci.

    Kontrahent Cie oszukał. No przykro. Ale Państwo nie ma tylu policjantów,
    żeby postawić przy każdym. Zresztą już próbowało, metoda "jeden szeryf
    na jednego mieszkańca" jakoś się ludziom nie podobała.

    Z drugiej strony skończyłeś pewnie państwowe szkoły, twój klient też,
    więc jakby Państwa wina.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-07-02 15:45:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 2 Jul 2010 14:18:48 +0200, Konrad napisał(a):

    > odpowiedzialnością, więc nawet firma windykacyjna umywa ręce. W Urzędzie
    > Skarbowym na pytanie czy mogę odzyskać podatek za coś czego nie sprzedałem,
    > odpowiedziano mi tylko "przykro mi, nie ma takiej możliwości".

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/432944,ulga_
    na_zle_dlugi_dziala.html

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2010-07-02 17:28:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-02 17:45, Borys Pogoreło pisze:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/432944,ulga_
    na_zle_dlugi_dziala.html

    Ale to:

    - "tylko" VAT;
    - dłużnik musi być wciąż czynnym płatnikiem VAT;
    - nie może być w stanie likwidacji lub upadłości (a starać się możesz
    dopiero po pół roku od upływu terminu zapłaty);

    Co nie zmienia faktu że jest lepiej. ;)

    --
    spp

  • 14. Data: 2010-07-02 18:44:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 02.07.2010 09:21, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-07-02, Konrad<7...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czekaj. Jak odbiorca jest osobą nie prowadzącą działalności gospodarczej,
    > to po co miałby coś księgować i odprowadzać podatek? On ten podatek zapłacił
    > osobie wystawiającej fakturę przecież.

    Np. w roznych krajach rozne rzeczy mozna odliczac od podatku, nie
    prowadzac dzialalnosci gospodarczej...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2010-07-05 07:09:41
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 02-07-2010 19:28, spp pisze:

> [...]
    > - nie może być w stanie likwidacji lub upadłości (a starać się możesz
    > dopiero po pół roku od upływu terminu zapłaty);

    W pewnych wypadkach istnieje też możliwość spisania należności w koszty
    (czyli "jeszcze PIT").

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 16. Data: 2010-07-07 13:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad" <7...@w...pl> napisał w
> [...]
    > odprowadzenie podatku od takiej sprzedaży? Czy istnieje jakaś
    > ogólnoeuropejska instytucja, która ma nad tym nadzór?

    Jak odbiorca jest firma z unijnym NIP to jest VIES i dziala bardzo
    sprawnie.

    Przy sprzedazy osobie prywatnej raczej tego nie ma .. ale vat
    odprowadzasz w kraju, a przy wyzszym obrocie naliczasz i
    odprowadzasz do kraju odbiorcy ..

    J.