  • 1. Data: 2010-07-02 07:12:34
    Temat: Faktura za granicę
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    Jak wiadomo w przypadku nieścisłości w wystawionych przez sprzedającego
    fakturach, odpowiedni urząd może się przyczepić i trzeba będzie zapłacić
    karę. Tak więc w przypadku faktur wystawianych na terenie Polski trzeba tego
    bardzo pilnować, żeby nie mieć kłopotów.

    A co się dzieje gdy faktura wędruje np. do UK (odbiorca jest osobą prywatną,
    nie firmą). Czy jakiś urząd to weryfikuje czy faktura została należycie
    zaksięgowana? Jak jest sprawdzane odprowadzenie podatku od takiej sprzedaży?
    Czy istnieje jakaś ogólnoeuropejska instytucja, która ma nad tym nadzór?

  • 2. Data: 2010-07-02 07:21:07
    Temat: Re: Faktura za granicę
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-02, Konrad <7...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Czy istnieje jakaś ogólnoeuropejska instytucja, która ma nad tym nadzór?

    Czekaj. Jak odbiorca jest osobą nie prowadzącą działalności gospodarczej,
    to po co miałby coś księgować i odprowadzać podatek? On ten podatek zapłacił
    osobie wystawiającej fakturę przecież.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-07-02 07:54:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 09:12, Konrad pisze:
    > Jak wiadomo w przypadku nieścisłości w wystawionych przez sprzedającego
    > fakturach, odpowiedni urząd może się przyczepić i trzeba będzie zapłacić
    > karę.

    Odpowiedni do czego???

    Tak więc w przypadku faktur wystawianych na terenie Polski trzeba
    > tego bardzo pilnować, żeby nie mieć kłopotów.

    A tak konkretnie rzuć o jakie "nieścisłości" Ci chodzi i jakie kary?

    > A co się dzieje gdy faktura wędruje np. do UK (odbiorca jest osobą
    > prywatną, nie firmą).Czy jakiś urząd to weryfikuje czy faktura została
    > należycie zaksięgowana?

    A to zależy kto ma obowiązek cokolwiek księgować.

    > Jak jest sprawdzane odprowadzenie podatku od
    > takiej sprzedaży?

    Jakiego podatku? Różnych podatków mamy na kopy. W tym "od sprzedaży".

    Czy istnieje jakaś ogólnoeuropejska instytucja, która
    > ma nad tym nadzór?

    Nad czym nadzór?

    Możesz napisać to jeszcze raz, podając jakieś konkrety?

    Wiesz, tak żeby wyglądało jakbyś trochę szanował innych uczestników
    grupy. Tak odrobinę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-07-02 08:28:12
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    Nie chciałem być zbyt dosłowny, aby nie napisać czegoś co będzie niezgodne z
    prawem. Chodzi o sprzedaż usługi klientowi, który mieszka w UK i nie jest
    przedsiębiorcą. Czy księgować taką fakturę i odprowadzać podatek, czy mogę
    ją skoszować?

  • 5. Data: 2010-07-02 08:34:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-02 10:28, Konrad wrote:
> [...]
    > niezgodne z prawem. Chodzi o sprzedaż usługi klientowi, który mieszka w
    > UK i nie jest przedsiębiorcą. Czy księgować taką fakturę i odprowadzać

    Ale przecież jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.podatki a nie za
    przeproszeniem na pl.soc.dyma***.us ;-)

    MSPANC

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-07-02 09:50:01
    Temat: Re: Re: Faktura za granicę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2010, Konrad wrote:

> [...]
    > przedsiębiorcą. Czy księgować taką fakturę i odprowadzać podatek, czy mogę ją

    To jest pytanie z kategorii "czy na rondzie można skręcić w lewo".
    Można, oto dowód:
    http://www.youtube.com/watch?v=m84R7yRDXeo

    Ale nie wolno.
    I uprzedzając kolejne pytania - tak, są mechanizmy kontrolne.
    Nie oceniam ich skuteczności, bo pomiarów "wyników" nie znam.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-07-02 09:51:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 8. Data: 2010-07-02 10:22:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 10:28, Konrad pisze:
> [...]
    > niezgodne z prawem. Chodzi o sprzedaż usługi klientowi, który mieszka w
    > UK i nie jest przedsiębiorcą. Czy księgować taką fakturę i odprowadzać

    Zawsze mi się wydawało, że pogląd "jak czegoś nie wolno to znaczy, że
    trzeba uważać, żeby nikt nie zobaczył jak to robię" jest właściwy
    dzieciom do lat 5 i kotom.

    Ty sobie jaja robisz, prawda?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-07-02 12:18:48
    Od: "Konrad" <7...@w...pl>

    > Ty sobie jaja robisz, prawda?

    Nie, nie robię sobie jaj. Państwo już nie raz mnie oszukało, więc i ja nie
    zamierzam być idealnie uczciwy wobec niego. Dla przykładu ostatnim razem
    musiałem zapłacić podatek za fakturę, której klient nie opłacił i już nie
    opłaci. Nie odzyskam tej kasy, bo była to Spółka z ograniczoną
    odpowiedzialnością, więc nawet firma windykacyjna umywa ręce. W Urzędzie
    Skarbowym na pytanie czy mogę odzyskać podatek za coś czego nie sprzedałem,
    odpowiedziano mi tylko "przykro mi, nie ma takiej możliwości".

    Więc nie zamierzam się wstydzić tego, że kombinuję jak tu zapłacić
    najmniejszy podatek. Widocznie na złą grupę dyskusyjną trafiłem.

  • 10. Data: 2010-07-02 12:46:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-02 14:18, Konrad pisze:

> [...]
    > Skarbowym na pytanie czy mogę odzyskać podatek za coś czego nie
    > sprzedałem, odpowiedziano mi tylko "przykro mi, nie ma takiej możliwości".

    A to Państwo ma odpowiadać za _Twoją_ działalność gospodarczą?

    --
    spp