  • 1. Data: 2010-07-02 19:05:21
    Temat: Sprzedaż auta firmowego za kwotę wyższą niż kwota zakupu
    Od: "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam>

    Niecałe 2 lata temu kupiłem autko za kwotę poniżej 30 tys, gdzie wartość
    rynkowa tego samochodu oscylowała w granicach 40 tys i od takiej wartości
    zapłaciłem podatek od wzbogacenia w US. Kilka miesięcy później auto zostało
    wpisane na firmę za kwotę około 35 tys. Autko dopieściłem do perfekcji i mam
    klienta za kwotę około 45 tys. Czy będę musiał zapłacić podatek od różnicy
    kwot zakupu i sprzedaży ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-07-02 19:24:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <nie@podaję.email_przez_spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > perfekcji i mam klienta za kwotę około 45 tys. Czy będę musiał zapłacić
    > podatek od różnicy kwot zakupu i sprzedaży ?

    A czemu tylko od roznicy?
    Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie, ze od calej kwoty.
    Ty bys chcial zakupic samochod za 30 tysiecy, przez 2 i pol roku wszystko
    zamortyozowac - czyli sobie zrobic koszty na rownowartosc ceny nabycia
    samochodu a potem zaplacic tylko podatek od roznicy wartosci?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-07-02 21:08:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2010, Marek wrote:

    > Niecałe 2 lata temu kupiłem autko za kwotę poniżej 30 tys, gdzie wartość
    > rynkowa tego samochodu oscylowała w granicach 40 tys i od takiej wartości
    > zapłaciłem podatek od wzbogacenia w US.

    Podatku od wzbogacenia nie ma od... chyba kilkudziesięciu (znaczy >20)
    już lat, dawno został zastąpiony przez PCC.

    > Kilka miesięcy później auto zostało
    > wpisane na firmę za kwotę około 35 tys.

    I nie napisałeś ile zamortyzowano, bo po co ;)

    pzdr, Gotfryd