  • 1. Data: 2006-12-19 20:20:36
    Temat: Faktura zagraniczna UE za usługi programistyczne a VAT
    Od: m...@g...pl

    Czytałem różne wątki na tej grupie, ale mimo to nie jestem pewien,
    jak powinienem postąpić:

    Prowadzę DG (KPiR, VAT), muszę wystawić fakturę za usługi
    programistyczne na firmę w Wielkiej Brytanii. Usługę fizycznie
    wykonywałem w Polsce, a jedynie jej efekt końcowy przekazałem do UK.

    Czy powinienem wystawić fakturę:
    1) z 22% VAT

    2) z 0% VAT pisząc, że podatek VAT rozliczy nabywca w swoim kraju
    Do czego może przyczepić się urząd skarbowy w takim przypadku
    jeśli wystawię f-rę z 0% VAT.
    Czy na tej zagranicznej fakturze muszę wówczas podawać kod PKWiU ?

    Czy zmienia to coś, jeśli przekazuję program a) z prawami, b) bez
    praw autorskich majątkowych ?

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2006-12-19 21:12:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Zakładając że nabywca tez jest VATmanem(bo nienapisałeś):

    > Czy powinienem wystawić fakturę:
    > 1) z 22% VAT

    Nie

    > 2) z 0% VAT pisząc, że podatek VAT rozliczy nabywca w swoim kraju
    > Do czego może przyczepić się urząd skarbowy w takim przypadku
    > jeśli wystawię f-rę z 0% VAT.

    Do nieuprawnionego stosowania stawki 0%. Ma nie być stawki, albo stawka
    NP(nie podlega),
    różnie ludzie mówią, ja wpisuje NP i nie podważyli mi takich faktur póki
    co.

    > Czy na tej zagranicznej fakturze muszę wówczas podawać kod PKWiU ?

    Nie musisz ale możesz 72.2 dopisać żeby zaakcentować o co biega

    > Czy zmienia to coś, jeśli przekazuję program a) z prawami, b) bez
    > praw autorskich majątkowych ?

    IMO nie ma znaczenia - gdyż prawa zawsze przekazujesz, choćby najprostszą
    licencję,
    poza tym zarówno PKWiU 72.2 jak i przekazanie praw majątkowych są
    opodatkowane u nabywcy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-19 21:39:09
    Od: m...@g...pl

    Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedna kwestia:

    Rozumiem, że na formularzu VAT-7 kwotę netto takiej faktury wpisujesz
    w polu C.2
    "Dostawa towarów oraz świadczenie usług, poza terytorium kraju"

    czy tak ?

  • 4. Data: 2006-12-19 21:41:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-12-2006 o 22:39:09 <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > w polu C.2
    > "Dostawa towarów oraz świadczenie usług, poza terytorium kraju"

    Tak

  • 5. Data: 2006-12-20 07:44:06
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    hmmm nie wiem czy dobre jakis czas temu slyszalem, ale teraz chyba jest
    tak ze vat sie zawsze powinno dawac taki jak jest w kraju sprzedajacego
    a co z tym zrobi sobie kupujacy to juz jego sprawa, czyli powinienes
    wystawic 22%

    --
    Pozdro
    Harry

  • 6. Data: 2006-12-20 07:56:11
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Harry napisał(a):
> [...]
    > tak ze vat sie zawsze powinno dawac taki jak jest w kraju sprzedajacego
    > a co z tym zrobi sobie kupujacy to juz jego sprawa, czyli powinienes

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd, było już mnóstwo wątków na ten temat. Po
    pierwsze zależy to od rodzaju usług, a po drugie (w przypadku odbiorców
    w UE) od tego, czy jest on vatowcem w swoim kraju czy nie.
    Andrzej

  • 7. Data: 2006-12-20 08:11:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Dec 2006, Harry wrote:

    > hmmm nie wiem czy dobre jakis czas temu slyszalem, ale teraz chyba jest tak
    > ze vat sie zawsze powinno dawac taki jak jest w kraju sprzedajacego
    > a co z tym zrobi sobie kupujacy to juz jego sprawa

    PODANIE.
    Tu się marnuje ustawa:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html