  • 1. Data: 2006-12-19 21:12:31
    Temat: Umowa bezplatnego uzyczenia, a koszty eksploatacji
    Od: Mem <n...@s...pl>

    Witam,

    Planuje oddac pod bezplatne uzytkowanie lokal. jednak chcialbym, aby w
    umowie widnial jakis punkt, iz osoba "bioraca do uzywania", zobowiazuje
    sie poniesc wszelkie koszty zwiazane z ekspluatacja budynku ...takie jak
    podatek lokalowy(17pln/m^2) i oplaty za energie elektryczna.(W
    przeciwnym wypadku umowa sugerowalaby, ze jestem z jakiejs organizacji
    charytatywnej:) ).
    W zwiazku z tym mam nastepujace pytanie: Czy musze zaplacic podatek do
    US z tego powodu, ze "bioraca do uzywania" pokrywa koszty podatku
    lokalowego itp?/czytaj:przekazuje mi te pieniadze/. A moze po prostu
    pominac ten pkt w umowie? (Prosilbym o podanie mi jakis podstaw prawnych:) )

    Pozdrawiam
    Mem

  • 2. Data: 2006-12-19 21:14:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-12-2006 o 22:12:31 Mem <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > lokalowego itp?/czytaj:przekazuje mi te pieniadze/. A moze po prostu
    > pominac ten pkt w umowie? (Prosilbym o podanie mi jakis podstaw

    Łojezusie, bezpłatne użytkowanie(jeszcze powiedz
    że na cele niezwiązane z Twoją DG) to jest podatkowy koszmar - u Ciebie VAT
    u biorącego w używanie PIT.

  • 3. Data: 2006-12-19 21:24:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):

    > ?ojezusie, bezp?atne u?ytkowanie(jeszcze powiedz
    > ?e na cele niezwi?zane z Twoj? DG) to jest podatkowy koszmar - u Ciebie VAT
    > u bior?cego w u?ywanie PIT.

    U niego chyba też PIT..
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-12-19 21:25:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:
    > Łojezusie, bezpłatne użytkowanie(jeszcze powiedz
    > że na cele niezwiązane z Twoją DG) to jest podatkowy koszmar - u
    > Ciebie VAT u biorącego w używanie PIT.

    Łojezusie, tu może być jeszcze gorzej:
    biorca bierze lokal na cele DG,
    dawca nie prowadzi DG i wpada do VAT :-)

  • 5. Data: 2006-12-19 21:34:50
    Od: Mem <n...@s...pl>

    t wrote:

    > Łojezusie, bezpłatne użytkowanie(jeszcze powiedz
    > że na cele niezwiązane z Twoją DG) to jest podatkowy koszmar - u Ciebie VAT
    > u biorącego w używanie PIT.

    Nie prowadze DG. Po prostu chcialem cos zrobic z lokalem, w ktorym
    kiedys prowadzona byla DG.

    Mem

  • 6. Data: 2006-12-19 21:36:54
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-12-2006 o 22:25:53 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Łojezusie, tu może być jeszcze gorzej:
    > biorca bierze lokal na cele DG,
    > dawca nie prowadzi DG i wpada do VAT :-)

    Ano, scenariusz krytyczny :)

  • 7. Data: 2006-12-20 00:20:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Dec 2006, Mem wrote:

    > Nie prowadze DG. Po prostu chcialem cos zrobic z lokalem, w ktorym kiedys
    > prowadzona byla DG.

    Ale obie ustawy opodatkowują "nieodpłatne świadczenie", do tego PIT
    zawiera regulację z ktorej wynika (acz istnieją sprzeczne informacje
    ze stron doradców podatkowych) że podatkiem obrywają obie strony.
    Mamy więc:
    * u właściciela:
    - PIT od "dania w używanie"
    - VAT od "nieodpłatnej usługi"
    * u korzystającego:
    - PIT od "nieodpłatnego świadczenia" (nie płaci czynszu)
    Dodatkowo owa wartość nie jest u korzystającego KUP, bo przecież
    nie ma "wydatku" (tak by się skompensowało).

    Co można zrobić z lokalem? - a wynająć?
    Będą "normalne" podatki i już.
    Czyż nie? :)

    pzdr, Gotfryd