  • 1. Data: 2003-08-13 10:31:38
    Temat: Faktury VAT konsumpcyjne
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Jestem płatnikiem VAT, prowadzę KPIR.
    Sprzedałem coś osobie fizycznej.
    Kiedyś były oprócz faktur rachunki uproszczone, które się wystawiało
    delikwentowi, wpisywało w kpir i nie odliczało vatu z rachunku, tylko
    wpisywało go w koszty. Jak jest teraz? Wiem, że juz nie ma rachunków, tylko
    faktury (konsumpcyjne?). Czy księguje się je tak jak wszystkie inne faktury
    wystawiane firmom VAT-owym, czy też - tak jak kiedyś rachunki upr. - w
    całości wpisuje w koszty?

    Jak ma wyglądać taka faktura?

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marek

  • 2. Data: 2003-08-13 10:50:36
    Temat: Re: Faktury VAT konsumpcyjne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > delikwentowi, wpisywało w kpir i nie odliczało vatu z rachunku, tylko
    > wpisywało go w koszty. Jak jest teraz? Wiem, że juz nie ma rachunków, tylko

    Boże mój, ty widzisz i nie grzmisz.

    Nigdy nie był tak żeby mozna było odliczyć sobie VAT należny a juz na
    pewno nie mozna było wrzucac sprzedazy w koszty.
    Jestes pewien że prowadzenie DG to jest właściwe zajęcie dla Ciebie?

    Bo wiesz, wiekszośc przedsiębiorców potrafi odróznic koszt od przychodu
    i sprzedaż od zakupu i to bez specjalnych kursów i wielogodzinnej
    lektury poradników. Rzekła bym, że jest to nawet rozróżnianie intuicyjne.

    > faktury (konsumpcyjne?). Czy księguje się je tak jak wszystkie inne faktury
    Nie ma czegos takiego jak faktura konsumpcyjna... tzn. o ile nie chodzi
    Ci o fakturę na papierze ryżowym - można z niej zrobic sajgonki i wtedy
    jest konsumcyjna, a owszem :-)

    > Jak ma wyglądać taka faktura?
    Powinna byc nadziana czyms smacznym (ja lubię surimi z kraba) zawinieta
    w rulonik i podsmażona w głebokim tłuszczu. Dobry jest do tego słodki
    sos chilli...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-13 10:59:05
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    faktury
    > wystawiane firmom VAT-owym, czy też - tak jak kiedyś rachunki upr. - w

    -----------------------------------
    Bardzo dużo napisałeś ale niewiem czy ty masz problem jak zarejestrowaś
    sprzedaż na rzecz osoby fizycznej czy zakup od kogoś prowadzącego
    działalność ale nie płatnika Vat .
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-08-13 11:00:32
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Chodzi o sprzedaż osobie fizycznej.

    Marek

  • 5. Data: 2003-08-13 11:11:56
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Oczywiście chodziło mi o wpisanie rachunku uproszczonego do przychodu, nie w
    koszty. To było zwykłe przejęzyczenie, sarkazm jest nie na miejscu.

    A faktura o nazwie 'konsumpcyjna' chyba jednak jest, bo taką pozycję
    znalazłem w programie księgującym, który testuję... Więc może jednak jest?
    :)

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2003-08-13 11:17:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Oczywiście chodziło mi o wpisanie rachunku uproszczonego do przychodu, nie w
    > koszty. To było zwykłe przejęzyczenie, sarkazm jest nie na miejscu.
    Sarkazm jest zawsze na miejscu, chyba że umarłeś... ze zmarłych się nie
    nabijam z zasady.
    Chcesz uniknąć sarkazmu - poprosze świadectwo zgonu.

    > A faktura o nazwie 'konsumpcyjna' chyba jednak jest, bo taką pozycję
    > znalazłem w programie księgującym, który testuję... Więc może jednak jest?
    Ok. Piwko jak znajdziesz cos takiego w przepisach.
    Jak nie - dla mnie butelka Chianti.
    ;-)

    Maddy "no co.. mam ochote na dobre winko do obiadu"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-08-13 11:22:28
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Marek wrote:

    > Chodzi o sprzedaż osobie fizycznej.

    Dokładnie tak samo ja sprzedaż firmie. Taka faktura różni się tylko
    brakiem NIP-u. Zreszto tak samo identycznie (u sprzedającego)
    traktowało sie rachunki uproszczone gdy jeszcze były.

  • 8. Data: 2003-08-13 11:25:53
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    > Zreszto tak samo identycznie (u sprzedającego)
    > traktowało sie rachunki uproszczone gdy jeszcze były.

    No właśnie chyba nie - cała kwota rachunku, razem z VAT-em, była wpisywana w
    przychód. Nie wpisywało się r.u. do rejestru VAT.

    Marek

  • 9. Data: 2003-08-13 11:29:27
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Marek wrote:

    > No właśnie chyba nie - cała kwota rachunku, razem z VAT-em, była
    > wpisywana w przychód. Nie wpisywało się r.u. do rejestru VAT.

    U sprzedawcy nie zwolnionego z VAT? A to nowość. Proszę o podstawę
    prawną.

  • 10. Data: 2003-08-13 11:33:13
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Tak naprawdę to chyba ci się pomyliło wystawianie z otrzymaniem r. u.
    Jeśli będąc płatnikiem VAT wziąłęś r. u. zamiast faktury to faktycznie
    nie mogłeś go wpisać w rejestr VAT i odliczyć. Chyba mogłęś go wtedy w
    całości wpisać w koszty