  • 1. Data: 2004-07-23 19:13:17
    Temat: Faktury elektroniczne - jeszcze raz
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Wracam do wałkowanego tematu bo błąkając się po sieci
    natrafiłem na dokument pt.:
    "DYREKTYWA RADY 2001/115/WE z dnia 20 grudnia 2001 r.
    zmieniająca dyrektywę 77/388/EWG w celu uproszczenia,
    modernizacji i harmonizacji ustanowionych warunków
    fakturowania w zakresie podatku od wartości dodanej"

    Dwa cytaty w interesującej kwestii:

    "Państwa Członkowskie nie wymagają podpisania faktury."

    "Państwa Członkowskie dopuszczają WYSYŁANIE [podkr.moje]
    faktur drogą elektroniczną pod warunkiem, że autentyczność
    pochodzenia i integralność treści są zagwarantowane:
    - bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 2 ust.
    2 dyrektywy 1999/93/WE ...."

    Pix

  • 2. Data: 2004-07-23 21:29:52
    Temat: Re: Faktury elektroniczne - jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, pix wrote:

    >+ Wracam do wałkowanego tematu bo błąkając się po sieci
    >+ natrafiłem na dokument pt.:

    Dobre, thx. Masz pod ręką link ? Lenistwo mnie naszło... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-23 21:47:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dobre, thx. Masz pod ręką link ? Lenistwo mnie naszło... ;)

    oto i on:
    http://www.doc.ukie.gov.pl/dt/32002R1444.doc

    a tutaj wersja oryginalna jakby co:
    http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?sm
    artapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=pl&numdoc=32001L
    0115&model=guichett

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix

  • 4. Data: 2004-07-24 06:36:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ oto i on:
    >+ http://www.doc.ukie.gov.pl/dt/32002R1444.doc

    Thx !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-24 07:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ oto i on:
    >+ http://www.doc.ukie.gov.pl/dt/32002R1444.doc

    ...pewnie któryś obok - bo ten zawiera definicje w stylu "co to
    jest gospodarstwo rolne" :)
    No nic, lekko licząc gigabajt danych tam leży ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-07-24 09:03:46
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pochodzenia i integralność treści są zagwarantowane:
    > - bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 2 ust.

    nie za bardzo rozumiem problem
    przecież można wysłać fakturkę w Wordzie i wydrukować
    chyba żaden urzędnik nie wpadnie na pomysł, że drukowana faktura przyszła
    e-mailem :))

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 7. Data: 2004-07-24 09:09:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ...pewnie któryś obok - bo ten zawiera definicje w stylu "co to
    > jest gospodarstwo rolne" :)
    > No nic, lekko licząc gigabajt danych tam leży ;)

    ops, paskudnie się pomyliłem :-(
    Ten jest dobry:
    http://www.doc.ukie.gov.pl/dt/32001L0115.doc

    > pozdrowienia, Gotfryd
    równiez, Pix

  • 8. Data: 2004-07-24 18:16:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > nie za bardzo rozumiem problem

    pewnie dlatego, że o żadnym problemie nie wspominałem
    a cytaty zostały zapodane tylko w celach informacyjnych ;-)

    > przecież można wysłać fakturkę w Wordzie i wydrukować
    > chyba żaden urzędnik nie wpadnie na pomysł, że drukowana faktura
    przyszła
    > e-mailem :))

    Domniemuję, że intencją pomysłodawców była chęć
    zapewnienia jakiegoś poziomu pewności w obrocie gosp.
    tyle że napisali to tak jak napisali.
    W sumie nie jest chyba najgorzej bo taki zapis nie eliminuje
    de facto przesyłania FV mailem o ile strony tak się wcześniej
    umówią (chocby z tych względów o których pisałeś) i jest
    w tym zakresie praktyczna swoboda (czegoś nie widzę?)
    Założyłbym się za to, że gdyby za redakcję podobnego przepisu
    chwyciły się nasze betony z MF to ostateczny efekt jakimś cudem
    okazałby się dokładnie odwrotny ;-)

    > pozdrawiam
    również, Pix

  • 9. Data: 2004-07-24 21:01:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ ops, paskudnie się pomyliłem :-(

    Nic nie wadzi, do jutra się ściągnie ;) (mam SDI).

  • 10. Data: 2004-07-26 07:15:11
    Od: /Emeryt Baran <w...@W...pl>

    Dnia 24-07-2004 11:03, Użytkownik plusz napisał:
> [...]
    > przecież można wysłać fakturkę w Wordzie i wydrukować
    > chyba żaden urzędnik nie wpadnie na pomysł, że drukowana faktura przyszła

    Problem jest taki, że sposób, który proponujesz jest dobry dla panów
    Józka i Franka, którzy się znają od lat, mają do siebie zaufanie i
    wystawiają sobie jedną fakturkę na miesiąc a niekoniecznie dla firmy,
    która prowadzi działalność na większą skalę.