  • 1. Data: 2004-07-23 15:53:00
    Temat: dzialalnosc gosp
    Od: "Robert" <r...@p...pl>

    witam wszystkich grupowiczow!

    w zwiazku z tym ze zmienilem charakter pracy przechodze na wlasna
    dzialalnosc gospodarcza
    wygladac to bedzie w ten sposob ze bede samodzielnie prowadzil filie pewnej
    firmy, od ktorej to bede otrzymywal stale wynagrodzenie (firma ta bedzie
    placila za mnie skladki i podatek) a to co uda mi sie zarobic z prowizji
    bedzie moim dochodem od ktorego bede musial zaplacic skarbowce, na dodatek
    bede musial odprowadzac do zus-u na ubezpieczenie zdrowotne.
    nie bede sie bawil w koszty, tj. firma bedzie mi zwracala vat od paliwa, od
    rozmow telef. etc. wobec powyzszego jaka forme opodatkowania wybrac?
    ryczalt a moze karta? zastanawiam sie nad tym co wpisac w ewidencji jako
    przedmiot dzialalnosci zgodnie z pkd(bede sprzedawal stolarke okienna)
    co wogole sadzicie o takiej formie wspolpracy?

    pozdr Robert

  • 2. Data: 2004-07-23 19:04:29
    Temat: Re: dzialalnosc gosp
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedmiot dzialalnosci zgodnie z pkd(bede sprzedawal stolarke okienna)
    > co wogole sadzicie o takiej formie wspolpracy?
    No mocno podjerzane według mnie. Oni ci zapłacą cały zus. - A ty do tegło
    dołożysz z tej prowizji zdrowotne. Po co ci działalność, jeżeli mógłbyś
    pracować u nich. I tak by zus płacili.
    oni ci zwrócą cały vat od paliwa, czyli wszystkie faktury, które będziesz
    brał będą na firmę twojego zwierzchnika. A co z częścią netto? To będzie
    koszt tatej firmy?
    Jeżeli jesteś pracownikiem firmy to możesz świadczyć dla tej firmy usługi z
    działalności? Bo wydaje mi się że chyba nie.
    Nie będziesz miał żadnych kosztów. Czyli płacisz podatek. Z twojej prowizji
    ubywa ci 19% (co najmniej).

    jakieś to podejrzane wszystko. Może na jakąś umowę zlecenie byś to robił?
    Tobie odpada prowadzenie księgowości a finansowo chyba nie będzie różnicy.
    Ale wg mnie powinieneś się zastanowić nad tym

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-07-23 21:27:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, PawełJ wrote:

    >+ Użytkownik "Robert" <r...@p...pl> napisał
    >+ > w zwiazku z tym ze zmienilem charakter pracy przechodze na wlasna
    >+ > dzialalnosc gospodarcza
    [...]
> [...]
    >+ dołożysz z tej prowizji zdrowotne. Po co ci działalność, jeżeli mógłbyś
    >+ pracować u nich. I tak by zus płacili.

    Ale "oni" nie ponoszą ryzyka chorobowego, ciąży ;), składka pewnie
    minimalna czyli niższa...

    >+ oni ci zwrócą cały vat od paliwa, czyli wszystkie faktury, które będziesz
    >+ brał będą na firmę twojego zwierzchnika. A co z częścią netto? To będzie
    >+ koszt tatej firmy?

    No to wykluczone: taka "współpraca" IMHO ściągnie na głowę zarzut
    "układania stosunków" (nie umiem na szybko znaleźć gdzie on jest
    zapisany - pamięta ktoś ?)

    >+ Jeżeli jesteś pracownikiem firmy to możesz świadczyć dla tej firmy
    >+ usługi z działalności?

    Może, IMO. tyle że *nie może* wtedy korzystac z ryczałtu !
    Z ustawy:
    +++
    Art. 8. 1. Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:
    [...]
    6) rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem
    działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy,
    wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-24 07:37:02
    Od: "Robert" <r...@p...pl>

    > dołożysz z tej prowizji zdrowotne. Po co ci działalność, jeżeli mógłbyś
    > pracować u nich. I tak by zus płacili.

    no tak placiliby ale czy taki sam?

    > oni ci zwrócą cały vat od paliwa, czyli wszystkie faktury, które będziesz
    > brał będą na firmę twojego zwierzchnika. A co z częścią netto? To będzie
    > koszt tatej firmy?

    czesc netto to bedzie moj koszt

> [...]
    > działalności? Bo wydaje mi się że chyba nie.
    > Nie będziesz miał żadnych kosztów. Czyli płacisz podatek. Z twojej

    a moze podciagnac to pod ryczalt... "5,5% od uzyskanej prowizji z
    działalności handlowej"
    ???

  • 5. Data: 2004-07-24 07:42:50
    Od: "Robert" <r...@p...pl>

    > Ale "oni" nie ponoszą ryzyka chorobowego, ciąży ;)

    przepraszam za glupie pytanie, co znaczy ryzyko chorobowe?:)

    >składka pewnie
    > minimalna czyli niższa...

    to sie zgadza

    > Może, IMO. tyle że *nie może* wtedy korzystac z ryczałtu !

    to co mi pozostaje? KPiR i zabawa w koszty?

    pozdr

  • 6. Data: 2004-07-24 07:57:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, Robert wrote:

    >+ > Ale "oni" nie ponoszą ryzyka chorobowego, ciąży ;)
    >+
    >+ przepraszam za glupie pytanie, co znaczy ryzyko chorobowe?:)

    Konieczność płacenia pierwszych 33 dni "chorobowego" z kieszeni
    pracodawcy; ZUS płaci pracownikowi dopiero od 34 dnia !
    [...]
    >+ > Może, IMO. tyle że *nie może* wtedy korzystac z ryczałtu !
    >+
    >+ to co mi pozostaje? KPiR i zabawa w koszty?

    Obawiam się że tak. Do tego trzeba sprawdzić czy można załapać się
    na "liniowe 19%" - bo chyba też nie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-07-24 10:17:20
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...pl> napisał >

    > a moze podciagnac to pod ryczalt... "5,5% od uzyskanej prowizji z
    > działalności handlowej"

    Ostrożnie z ryczałtem, są pewne ograniczenia dotyczące wystawiania faktur
    dla byłego i obecnego pracodawcy...
    Radzę dobrze poczytać....

    Tomek

  • 8. Data: 2004-07-24 12:53:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, July 24, 2004, 9:57:28 AM, you wrote:

    > Konieczność płacenia pierwszych 33 dni "chorobowego" z kieszeni

    33 czy 35?

    > pracodawcy; ZUS płaci pracownikowi dopiero od 34 dnia !

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl