  • 11. Data: 2011-03-31 10:04:38
    Temat: Re: Faktury korygujące - jak księgujecie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-31 11:55, Dariusz Domagała wrote:
    > KIP odpowiada że nie wynika to z przepisów tylko właśnie z wydanej
    > interpretacji MF

    Czy masz to może nagrane? ;-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2011-03-31 10:15:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-03-2011 09:36, Dariusz Domagała pisze:

    > Problem z tym że US nie chce tego udostepnic twierdząc, że
    > to wewnętrzny dokument US

    Nie żeby coś, ale jakieś cuda na patyku w tym Twoim urzędzie się dobywają.
    Który to? Żebym wiedziała gdzie NIE otwierać firmy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-03-31 11:57:58
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 31-03-2011 11:55, Dariusz Domagała pisze:
    > Niestety nie. Mój 'lokalny' US nie chce tego podać, na KIP zadawanie
    > pytań na ten temat powoduje zmieszanie osoby z która rozmawiałem,

    F. Kafka - "Proces 2. Zemsta ministra".

    > KIP odpowiada że nie wynika to z przepisów tylko właśnie z wydanej
    > interpretacji MF

    A co on tam interpretuje, jak nie przepisy prawa?

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-03-31 19:06:44
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <biuro@no_spam_innersoft.pl> napisał w
    wiadomości news:4d938786$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > dokonać korekty roku 2009 - łącznie nawet z rozliczeniem
    > rocznym. Ale tu jest małe odstepstwo - dotyczy to osób fizycznych,
    > a osób prawnych juz nie do końca - dlatego zaznaczałem, że pytam
    > na płaszczyznie UPDOF i UPDOP.
    > Korekta, w zależnośći od tego czy jestes odbiorcą czy wystawcą
    > korekty może spowodować nie dość że masz niedopłacony podatek
    > (bo zmniejszasz koszty) to płyniesz na odsetkach każdego dnia.
    >
    > Czytam trochę interpretacji indywidualnych i jest totalny bałagan.
    > Stąd mój post aby pobudzic dyskusję na ten temat.

    Może o to chodzi?

    Osoby fizyczne
    Art 22.
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe koszty uzyskania przychodów
    bezpośrednio związane z przychodami, poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy oraz w roku podatkowym, są potrącalne w tym roku podatkowym, w
    którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody, z zastrzeżeniem ust.
    5a i 5b.

    i analogiczny osoby prawne
    Art 15.
    4. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami,
    poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy oraz w roku podatkowym,
    są potrącalne w tym roku podatkowym, w którym osiągnięte zostały
    odpowiadające im przychody, z zastrzeżeniem ust. 4b i 4c.

    Ale róznica dotyczy tylko fizycznych i uzaleznia się od tego czy prowadzi
    PKIR czy księgi.

    dK

  • 15. Data: 2011-03-31 20:06:50
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl>

> [...]
    > odpowiadające im przychody, z zastrzeżeniem ust. 4b i 4c.
    >
    > Ale róznica dotyczy tylko fizycznych i uzaleznia się od tego czy prowadzi

    Teoretycznie tak, ale w przypadku prawnych ma znaczenie jeszcze ustawa
    o rachunkowości która mówi że po zamknięciu ksiąg wszystko co otrzymamy
    do zamknietego roku księgujemy w br.
    I to jest ta różnica pomiędzy fizycznymi i prawnymi. W sumie sprawa się
    zamyka.
    Ale dla fizycznych jest niejasno.

    Z tego co dotarłem do interpretacji to znaczenie ma to co zostało
    skorygowane.
    Jeżeli korekta dotyczy zwrotu nabywcy kwot nienależnych, stwierdzenia
    pomyłki
    w cenie, stawce lub podatku to konieczna jest *korekta przychodów wstecz*

    Natomiast jeżeli korekta dotyczy udzielenia rabatu po wystawieniu faktury
    pierwotnej, zwrotu towarów do sprzedawcy lub podwyższenia ceny po
    wystawieniu faktury pierwotnej to korektę przychodów dokonuje się
    w *bieżącym okresie rozliczeniowym*

    To już byłoby bardziej logiczne ale wg mnie dalej pozostawia dowolność
    interpretacji urzędników podczas jakiejkolwiek kontroli.

    Darek