  • 1. Data: 2006-03-16 15:42:22
    Temat: Faktury od AdWords Google + czek?
    Od: "gulson" <e...@e...pl>

    W marcu zmieniłem dane w swoim programie AdWords na firmę - podając NIP
    Polski.

    Zaraz później jakiś automat poinformował mnie, że zostanie wysłany czek za
    zwrot VAT z roku 2004. Dziwna sprawa, ponieważ wszystkie faktury z roku 2004
    i dwie z roku 2005 mają naliczony VAT Irlandzki 21% i są wystawione na osobę
    fizyczną. Czek rzeczywiście dostałem, ale go nie zrealizowałem. Co z tym
    zrobić?

    Dodatkowo w marcu po zmianie danych wystawili fakturę z VAt 0% dołączyli
    notkę że mam sam naliczyć VAT. A ja w ogóle nie mam NIP UE! I na fakturze
    nie ma w ogóle mojego NIPu. Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2006-03-17 14:28:14
    Temat: Re: Faktury od AdWords Google + czek?
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "gulson" <e...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma w ogóle mojego NIPu. Co z tym zrobić?
    >
    > czy jest to tzw. import usług? w takim wypadku odbiorca faktury płaci vat
    w polsce i niepotrzebny jest NIP UE

  • 3. Data: 2006-03-17 15:09:47
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "gulson" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

    > w polsce i niepotrzebny jest NIP UE

    nie płaci, tylko nalicza, wystawiając fakturę wewnętrzną, z reguły ma też
    prawo do odliczenia tego podatku
    nip ue rzeczywiście nie jest potrzebny

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-05 19:01:54
    Od: "zax111" <iirekm@WYTNIJ_TOgmail.com>

    Ja mam jeszcze mniej miłe przygody z AdWords: omyłkowo zaznaczyłem \"Firma\" zamiast
    \"Osoba prywatna\" przy rejestracji i nie obczaiłem tego w porę, i jako, że nie mam
    firmy, mój podatek nie został odprowadzony. Naczelnik mojego urzędu skarbowego
    nakazał mi skontaktować z Google, by wystawili korektę faktury z naliczonym
    irlandzkim VAT-em, ale za cholerę nie chcą, tylko ściemniają, że nie mogą.
    Przecież to jest chyba ich ustawowy obowiązek, nieprawdaż? No i co ja mam teraz w tej
    sytuacji zrobić, przecież każdemu może zdarzyć się pomyłka przy rejestracji, a urzędy
    skarbowe każdego niezapłaconego grosza potrafią się przyczepić.
    Taka obsługa klienta to jest kompletna olewka, Google czuje się chyba państwem w
    państwie.
    Jak ktoś wie co zrobić w tej sytuacji, to proszę o pomoc.

    Inny problem to płatności: jak to możliwe, że gigant informatyczny ma takie problemy
    z obsługą płatności? Zdecydowanie odradzam Google AdWords, nie wiem jak gdzie indziej
    na świecie, ale obsługa klienta z polskiego AdWords to kompletny brak profesjonalizmu
    i ignorowanie polskiego klienta.

  • 5. Data: 2011-01-05 20:22:01
    Od: <s...@a...pl>

    > Przecież to jest chyba ich ustawowy obowiązek, nieprawdaż?

    Nie liczyłbym, że znajdziesz tu fachowaca od irlandzkich ustaw i rozporządzeń
    watowskich.

  • 6. Data: 2011-01-05 22:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2011, zax111 wrote:

    > Jak ktoś wie co zrobić w tej sytuacji, to proszę o pomoc.

    Pomóc nie mogę, bo nie mam uprawnień, ale jakby na mnie trafiło
    zaliczyłbym do "inne przychody".

    > Inny problem to płatności: jak to możliwe, że gigant informatyczny

    To chyba normalne, nie?
    Gigant transportowy (PKP), gigant informatyczny też już był (IBM
    bodaj na którejś olimpiadzie), ZUS... dopisz sobie co tam chcesz :]

    pzdr, Gotfryd