  • 1. Data: 2006-03-16 15:42:04
    Temat: nota korygująca
    Od: "Ewa" <c...@o...pl>

    Witajcie

    czy jest możliwość wystawienia noty korygującej (zmiana kupującego) do
    faktury sprzed 2 lat?

    Bardzo proszę o szybką odpowiedź

    pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2006-03-16 17:45:39
    Temat: Re: nota korygująca
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witajcie
    >
    > czy jest możliwość wystawienia noty korygującej (zmiana kupującego) do
> [...]
    --------------
    zmiana kupującego to za ciężki gabaryt na notę. kto tobie ją podpisze?
    odległość nie ma znaczenia.

    pozdr.hanka

  • 3. Data: 2006-03-17 21:42:08
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Ewa" <c...@o...pl> napisała

    > czy jest możliwość wystawienia noty korygującej (zmiana kupującego) do
    > faktury sprzed 2 lat?
    od kiedy notą można korygować zmianę nabywcy? nie ten kaliber , w tym
    przypadku w grę wchodzi faktura korygująca

    pozdrawiam
    Andzia

  • 4. Data: 2006-03-18 12:39:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Mar 2006, Andżelika wrote:

    W sumie Hanka też (tak pisze), to łapiemy obie :)

    > Użytkownik "Ewa" <c...@o...pl> napisała

    > od kiedy notą można korygować zmianę nabywcy? nie ten kaliber , w tym
    > przypadku w grę wchodzi faktura korygująca

    Mój p. widzenia: nie jest oczywiste czy wchodzi w rachubę korygowanie
    nabywcy ani przy nocie ani przy f-rze korygującej.
    Czy transponujemy pytanie do postaci: "od kiedy fakturą korygującą
    można korygować nabywcę"...
    Zaznaczam iż nie mam uwag co do czepiania się korygowania nabywcy
    *w ogóle*, być może prawidłowe jest jedynie anulowanie sprzedaży
    i wystawienie nowego, prawidłowego (ha... będzie nieprawidłowy,
    bo później niż 7 dni od zdarzenia) dokumentu.
    Wiem, były wyroki NSA. Niejednolite :]

    Przyjmijmy że jednak można skorygować dane nabywcy.
    W tym momencie wyciągam z rękawa przepis:

    § 18.
    1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę
    korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji
    wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem
    towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury
    określonych w § 9 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić fakturę
    nazwaną notą korygującą.

    ...i pytam o co chodzi, skoro dane nabywcy są zawarte
    w par.9 ust.1 pkt 1, czyli NIE są wykluczone przepisem ??

    IMHO z powyższego przepisu wynika, że jeśli w danym warunkach
    nie można wystawić noty to *również* nie można by wystawić
    f-ry korekty!
    Przypadki kiedy wolno wystawić f-rę korygującą a nie da się
    noty wynikają z konkretnych zapisów i dotyczą jedynie
    przypadków kiedy błąd dotyczy wartości kwot na f-rze, czyli
    wyienionych .5-12

    Przepis pozwalający wystawić f-rę korektę sprowadza się
    do zapisu "lub jakiejkolwiek innej pozycji f-ry", zaś
    przepis do noty j.w. do "jakiejkolwiek innej pozycji
    poza wymienionymi w .5-12"

    A co do podpisu czyli uwagi w poście Hani.
    Na nocie trzeba uzyskać podpis sprzedawcy.
    Na korekcie podpis nabywcy.
    Starego czy ... nowego ? ;)
    IMHO to już prościej jak wiadomokto ma podpisać!!

    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (oczekujący gromów ;))

  • 5. Data: 2006-03-18 20:24:51
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> [...]
    > i wystawienie nowego, prawidłowego (ha... będzie nieprawidłowy,
    > bo później niż 7 dni od zdarzenia) dokumentu.
    korekta nie miałaby dotyczyć nabywcy - anulować już nie można, więc
    "staremu" nabywcy wystawić korektę,
    a "nowemu" wystawić fakturę,
    do tego stworzyć ładniutkie pismo wyjaśniające do podpięcia pod fv -
    zdarzyła mi się taka sytacja, Urząd Skarbowy nie zakwestionował
    prawidłowości wystawionych dokumentów

    > A co do podpisu czyli uwagi w poście Hani.
    > Na nocie trzeba uzyskać podpis sprzedawcy.
    > Na korekcie podpis nabywcy.
    > Starego czy ... nowego ? ;)
    > IMHO to już prościej jak wiadomokto ma podpisać!!

    co do podpisów - korekta dla "starego" nabywcy jak i faktura dla "nowego"
    były wysłane za potwierdzeniem odbioru, korekta nie wróciła podpisana,
    jednak wróciła podpisana "zwrotka" - dowód odebrania korekty, który został
    podpięty do kopii Fkor - czy uważasz, że to było słuszne?

    co do fv - j.w. - zwrotka przy kopii

    Pozdrawiam
    Andżelika

    P.S. takich sytuacji w ubiegłym roku miałam 3, żadne dokumenty dotyczące
    tych machinacji nie zostały podważone podczas kontroli US, każde poparte
    było pismem wyjaśniającym takie a nie inne rozwiąznie, co wg inspektorów
    było właściwe. W takim razie Gotfrydzie - jak to w końcu jest? Było to
    przeprowadzone właściwie czy też niezgodnie z obowiązującymi przepisami?
    Teraz będę o tym myślała, zamiast kurować się z grypy :-((((

  • 6. Data: 2006-03-18 21:04:52
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    > Hm...
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (oczekujący gromów ;))
    --------------

    na_moje na fakturę korektę nie ma tu miejsca, bo musi być ten sam podmiot
    faktury Old i faktury New.

    Przecież korekty z nowym nabywcą nijak nie podpisze [tzn operacyjnie mógłby
    jednak nic to nie wniesie do sprawy] stary, bo nie dla niego ta korekta
    [jeśli jasno piszę;-)]

    hanka

  • 7. Data: 2006-03-18 21:09:45
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andżelika" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeprowadzone właściwie czy też niezgodnie z obowiązującymi przepisami?
    > Teraz będę o tym myślała, zamiast kurować się z grypy :-((((

    ---------------
    nie wiem jaki masz urząd, ale nie mów głośno bo inni też będą chcieli ;-)

    wg mnie notę może wystawić - co wynika z istoty_noty -
    tylko_nabywca_którego_dane_są_na_fakturze.

    i to samo [ a nawet bardziej ;-)] jest w przypadku podpisu korekty.

    życzę zdrowia, hanka

  • 8. Data: 2006-03-20 11:45:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Mar 2006, Andżelika wrote:

    > korekta nie miałaby dotyczyć nabywcy - anulować już nie można, więc
    > "staremu" nabywcy wystawić korektę,
    > a "nowemu" wystawić fakturę,
    [...]
> [...]
    > było właściwe. W takim razie Gotfrydzie - jak to w końcu jest? Było to
    > przeprowadzone właściwie czy też niezgodnie z obowiązującymi przepisami?

    IMO tak było perfekcyjnie :)
    Zwróć uwagę iż do takiego postawienia sprawy zmierzałem - do
    anulowania sprzedaży (korektą do zera może być, ale co do
    metody nie wnikam) oraz wystawienia dokumentu dla "nowej",
    pismo wyjaśniające dla tłumaczenia się dlaczego tak późno
    wystawiona (ta "nowa" f-ra).

    Zaatakowałem inny punkt widzenia - że można wystawić *samą*
    f-rę korygującą pole "nabywca", a *nie można* zrobić tego
    notą.
    IMO taki p. widzenia nie ma oparcia w przepisach.
    Albo nie dopuszczamy korygowania pola "nabywca" w obu przypadkach,
    albo dopuszczamy - i wtedy również w obu.

    Twierdzenie że "to nie ten kaliber" padło dwa razy, oba razy
    wskazując że nalezy wystawić f-rę korygującą (a nie f-rę
    korygującą *I* nową f-rę) więc wywołuję wilka z lasu żeby się
    przyznał jaki przepis przeoczyłem :)

    > Teraz będę o tym myślała, zamiast kurować się z grypy :-((((

    Lepiej się kuruj :)
    Grypa ??? A jaka odmiana wirusa ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-03-20 11:50:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Mar 2006, hanna wrote:

> [...]
    > jednak nic to nie wniesie do sprawy] stary, bo nie dla niego ta korekta

    +++ cytat z mojego posta +++
    Na korekcie podpis nabywcy.
    Starego czy ... nowego ? ;)
    IMHO to już prościej jak wiadomokto ma podpisać!!
    ---

    Jasno piszesz :)
    IMO najlepiej sprzedaż anulować oraz wydać nową f-rę, niemniej jak
    ktoś uważa że można korygować to ja się nie kłócę, ale ze zdaniem że
    wolno f-rą korektą a *nie wolno* notą - już się kłocę :)

    I przypomnę że jest kłopot przy usłudze - nie sposób uznać że
    ktos nam oddał usługę (pomijając "prawa traktowane jak usługa"
    dla celów VAT, mowa o usłudze w rozumieniu prawa cywilnego).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-03-20 19:17:57
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości

    > IMO najlepiej sprzedaż anulować oraz wydać nową f-rę, niemniej jak
    > ktoś uważa że można korygować to ja się nie kłócę, ale ze zdaniem że
    > wolno f-rą korektą a *nie wolno* notą - już się kłocę :)

    no ale [w duchu czepiania się] skorygowanie do zera...hm.
    literalnie czytając przepisy, nie ma podstawy do korekty [zerującej].

    w ogóle instytucja korekty zerującej jest wątpliwa.

    no ale dobra!

    pzdr.ha