  • 1. Data: 2006-03-16 13:46:17
    Temat: [Sp zoo] udzial w organach spółki
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Witam,
    niedawno była dyskusja o wynagrodzeniu dla członków zarządu sp zoo.
    Bylo o tym jak ustala sie wynagrodzenie (ZW) oraz jak jest opoatkowane (19%)
    i że nie ma z tego tytułu świadczeń ZUS.
    Mam do tego wątku jeszcze jedno pytanie: jest 3 wspolnikoww spolce, 2 z nich
    jest czlonkami zarzadu. Czy ZW moze ustalic wynagrodzenie dla takiego
    zarzadu czy trzeba powolac prokurenta (taką opinię uslyszalem)?

    Umiar
    CKMK

  • 2. Data: 2006-03-16 17:44:32
    Temat: Re: [Sp zoo] udzial w organach spółki
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Umiar" <u...@p...inna.pl> napisał w wiadomości news:

    > Mam do tego wątku jeszcze jedno pytanie: jest 3 wspolnikoww spolce, 2 z
    > nich jest czlonkami zarzadu. Czy ZW moze ustalic wynagrodzenie dla takiego
    > zarzadu czy trzeba powolac prokurenta (taką opinię uslyszalem)?

    Pełnomocnik (a nie prokurent) jest potrzebny tylko do podpisania umów (np. o
    pracę).
    Jako że ustalenie wynagrodzenia może być czynnością jednostronną,
    pełnomocnika powoływać IMO nie trzeba.

  • 3. Data: 2006-03-16 17:57:55
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Cavallino napisał:
    > Pełnomocnik (a nie prokurent) jest potrzebny tylko do podpisania umów
    > (np. o pracę).
    > Jako że ustalenie wynagrodzenia może być czynnością jednostronną,
    > pełnomocnika powoływać IMO nie trzeba.

    Ale czy ktokolwiek, kontrola US, nie bedzie mial nic przeciwko temu, że
    osoba sama sobie ustala wynagrodzenie. Nie znalazlem nic w KSH o tym,
    dlatego pytam.
    Nie wiem gdzie moge jeszcze cos wiecej o tym poczytac, na razie spotkalem
    sie z kilkoma roznymi opiniami.

    Umiar
    CKMK

  • 4. Data: 2006-03-16 18:45:00
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Cavallino napisał:
    > Pełnomocnik (a nie prokurent) jest potrzebny tylko do podpisania umów
    > (np. o pracę).
    > Jako że ustalenie wynagrodzenia może być czynnością jednostronną,
    > pełnomocnika powoływać IMO nie trzeba.

    chodzi o to ze w archiwum grupy pod haslem "wynagrodzenie prezesa" jest
    kilka wypowiedzi, co prawda dotyczących sytuacji gdy mamy do czynienia z
    jednoosobowa spzoo, ale kontekst jest podobny, czyli sam sobie ustalasz
    wynagrodzenie.
    Czy ono moze byc KUP dla sp zoo? Orzecznictwo NSA jest na niekorzysc takiego
    rozwiazania...

    Umiar
    CKMK

  • 5. Data: 2006-03-16 21:22:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ale czy ktokolwiek, kontrola US, nie bedzie mial nic przeciwko temu, że
    > osoba sama sobie ustala wynagrodzenie.

    Nie ustala sama, ustal ZW.
    Gdyby to byłaby jednosobowa spółka z o.o. to wtedy byłoby jak piszesz.

  • 6. Data: 2006-03-16 21:23:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > kilka wypowiedzi, co prawda dotyczących sytuacji gdy mamy do czynienia z
    > jednoosobowa spzoo, ale kontekst jest podobny,

    Nie - jest dokładnie różny.
    Jednoosobowa spółka jest traktowana i przez zus i us jak działalność
    gospodarcza.

    >czyli sam sobie ustalasz wynagrodzenie.
    > Czy ono moze byc KUP dla sp zoo?

    Oczywiście.

    > Orzecznictwo NSA jest na niekorzysc takiego rozwiazania...

    Jakie?

  • 7. Data: 2006-03-16 22:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Mar 2006, Umiar wrote:

    > chodzi o to ze w archiwum grupy pod haslem "wynagrodzenie prezesa" jest
    > kilka wypowiedzi, co prawda dotyczących sytuacji gdy mamy do czynienia
    > z jednoosobowa spzoo

    I tu jest IMO&AFAIK pies pogrzebany.
    Pierwsze w reprezentacji czyli pojęciu "strony" - ta sama osoba
    jest po obu stronach.
    Druga jak pisze Cavallino: jak już się wskutek procesów ustawodawca
    zorientował to czarno na białym zapisał INNE warunki np. dla
    ZUSu przy 1-osobowej spzoo.

    > ale kontekst jest podobny, czyli sam sobie ustalasz
    > wynagrodzenie.

    Przecież piszesz że *kilka* osób ustala :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)