  • 1. Data: 2013-01-07 09:08:31
    Temat: Faktury uproszczone
    Od: Nikt <n...@g...com>

    Szukam informacji w sieci , ale nic konkretnego nie można znaleźć. Wiem, że trzeba
    przeczytać ustawę i N rozporzadzeń, ale na to czas będzie dopiero po 15.01 :)

    1. Czy w DG można odliczyć VAT i zaliczyć w koszty?
    2. Jeśli tak to czy wymaga to jakichś specjalnych zabiegów (np. opisywania jak
    paragonu)?
    3. Czy sprzedawca ma prawo odmówić wystawienia normalnej FV i wystawić zamiast niej
    FU?

  • 2. Data: 2013-01-07 13:22:28
    Temat: Re: Faktury uproszczone
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013, Nikt wrote:

    > Szukam informacji w sieci , ale nic konkretnego nie można znaleźć.
    > Wiem, że trzeba przeczytać ustawę

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale:
    1. masz na myśli "faktury niskokwotowe", formalnie w bieżącym akcie
    prawnym określenia "faktura uproszczona" nie widziałem, zaś ono
    kiedyś naprawdę występowało, więc trzeba ustalić o czym piszesz :)
    2. zdaje się, że minister postanowił dać sobie pół roku wolnego
    i ustawą zajmie się później, nie sprawdzałem

    > i N rozporzadzeń,

    3. Całe jedno:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,2195,,
    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-11122012-r.
    html

    TNT?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-01-07 13:59:49
    Od: Nikt <n...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 13:22:28 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

> [...]
    >
    > 3. Całe jedno:
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,2195,,
    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-11122012-r.

    Pobieżnie przejrzałem. Wygląda na to, że masz rację.

    W ustawie bez zmian

    Zmiana w rozporządzeniu.

    Wygląda na to, że Polska znów postanowiła "tfurczo" dostosować dyrektywę unijną do
    lokalnych warunków. Jeśli dobrze pamiętam to dyrektywa zakładała nie podawanie
    żadnych danych odbiorcy - to miał być taki "paragon". Wg polskiego rozporządzenia
    trzeba nadal podawać NIP odbiorcy.

    I jeśli dobrze rozumiem, to jest to traktowane jak każda "normalna" faktura.

  • 4. Data: 2013-01-07 14:20:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013, Nikt wrote:

    > Wygląda na to, że Polska znów postanowiła "tfurczo" dostosować dyrektywę unijną do
    lokalnych warunków.

    Co wzbudza mój podziw.
    Bo nie bardzo rozumiem "po co".
    Mój podziw wzbudza również fakt zapodania rozporządzenia, które
    w całości jest "zmieniające", przy czym składa się z ostrożnie
    szacując 90% nowej treści.
    Doceniam fakt, że w ten sposób zaakcentowano np. "od przecinka" :P
    ale czy z tego wynika czytelność to nie wiem.

    > Jeśli dobrze pamiętam to dyrektywa zakładała nie podawanie żadnych
    > danych odbiorcy - to miał być taki "paragon".
    > Wg polskiego rozporządzenia trzeba nadal podawać NIP odbiorcy.

    Tak wychodzi.

    > I jeśli dobrze rozumiem, to jest to traktowane jak każda "normalna" faktura.

    Też tak wychodzi :)

    Mieć nadzieję że kolejna nowelizacja coś zmieni w cywilizowaną stronę.
    Na razie nie doczytałem, czy w końcu paragon fiskalny może (do 100EU)
    być traktowany jak f-ra.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-01-07 19:38:19
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Mieć nadzieję że kolejna nowelizacja coś zmieni w cywilizowaną stronę.

    Oby.
    Zdarza mi się czasem coś sprzedać w ramach WDT i normalnie wstydzę się
    jak muszę podsuwać do podpisu specyfikację wywozu i tłumaczyć co to takiego.

    Adam