    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 7 Jan 2013 14:20:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Faktury uproszczone

    On Mon, 7 Jan 2013, Nikt wrote:

    > Wygląda na to, że Polska znów postanowiła "tfurczo" dostosować dyrektywę unijną do
    lokalnych warunków.

    Co wzbudza mój podziw.
    Bo nie bardzo rozumiem "po co".
    Mój podziw wzbudza również fakt zapodania rozporządzenia, które
    w całości jest "zmieniające", przy czym składa się z ostrożnie
    szacując 90% nowej treści.
    Doceniam fakt, że w ten sposób zaakcentowano np. "od przecinka" :P
    ale czy z tego wynika czytelność to nie wiem.

    > Jeśli dobrze pamiętam to dyrektywa zakładała nie podawanie żadnych
    > danych odbiorcy - to miał być taki "paragon".
    > Wg polskiego rozporządzenia trzeba nadal podawać NIP odbiorcy.

    Tak wychodzi.

    > I jeśli dobrze rozumiem, to jest to traktowane jak każda "normalna" faktura.

    Też tak wychodzi :)

    Mieć nadzieję że kolejna nowelizacja coś zmieni w cywilizowaną stronę.
    Na razie nie doczytałem, czy w końcu paragon fiskalny może (do 100EU)
    być traktowany jak f-ra.

    pzdr, Gotfryd