  • 1. Data: 2009-12-19 10:02:16
    Temat: Faktury wystawiane przez allegro
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    WItam!
    ALbo ja czegos nie rozumiem albo w allegro czegos nie rozumieja.
    Zakupilem na allegro klucz webapi za 600 zl , wymagana byla przedplata wiec
    puscilem przelew, dostalem fakture zaliczkowa
    mimo ze odrazu został wydany - debilizm, ale dobra niech bedzie- najlepsze
    to ze na koniec miesiaca zostala wystawiona normalna faktura vat
    i to nie na pozostale oplaty -prowizje z danego miesiąca- a uwgledniajaca
    także te 600 zl w rezultacie mam dwie faktury vat dokumentujące tę samą
    operację.
    Jedna zaliczkowa na 600 druga normalna na 650 (te 50 to prowizje) Czy tak
    sie robi ?

    pozdrawiam
    --
    REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za -
    29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-12-21 09:09:32
    Temat: Re: Faktury wystawiane przez allegro
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > Jedna zaliczkowa na 600 druga normalna na 650 (te 50 to prowizje) Czy
    > tak sie robi ?

    Skoro całość kosztowała 650, to zaliczka nie obejmowała całości. Wtedy
    należy wystawić fakturę końcową. Powinna tam być informacja o
    wcześniejszej zaliczce.

    Gdyby zaliczka pokrywała cały koszt, wtedy faktura końcowa nie byłaby
    potrzebna.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 3. Data: 2009-12-21 09:26:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Dec 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > operację.
    > Jedna zaliczkowa na 600 druga normalna na 650 (te 50 to prowizje) Czy tak sie

    A do rozporządzenia zajrzeć Ci się nie chciało?
    +++
    5. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1-3, nie obejmujš całej
    ceny brutto, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi
    wystawia fakturę na zasadach okreœlonych w § 5 i 7-9, z tym
    że sumę wartoœci towarów (usług) pomniejsza się o wartoœć otrzymanych
    częœci należnoœci, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot
    podatku wykazanego w fakturach dokumentujšcych otrzymanie częœci
    należnoœci; taka faktura powinna zawierać również
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-12-21 09:33:14
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr NetExpert" <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>
    napisał w wiadomości news:hgne0p$man$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > wcześniejszej zaliczce.
    >
    > Gdyby zaliczka pokrywała cały koszt, wtedy faktura końcowa nie byłaby

    ale nie ma oinformacji o wczesniejszej zaliczce jest tylko pelna faktura na
    uslugi za 650.
    Informacje o zaliczce rozumiem jako info w uwagach "Pobrano zaliczki w
    wysokosci i wystawiono na nie faktury XXXX".
    Tu mam dwa dokumenty rejestrujace dokladnie to samo.

  • 5. Data: 2009-12-21 12:30:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.
    > ---

    no wlasnie zajrzalem i wynika z tego ze na fakturze koncowej powinna byc
    kwota 50 zl, a informacja o 600 zł pobranych
    i wystawionych fakturach zaliczkach osobno.