  • 1. Data: 2007-01-10 13:24:22
    Temat: Faktury za grudzień 06 z datą płatności styczeń 07
    Od: "sojkasia" <s...@o...pl>

    Witajcie.
    Jak zwykle na przełomie roku są problemy z fakturami tzw.komunalnymi
    gdzie termin płatności przypada na styczen roku następnego.
    Wiem, że ten wątek powtarza sie, przeszukałam arch i w sumie nie
    znalazłam jednoznacznej odpowiedzi, więc proszę o pomoc.

    Jestem na KPiR, metoda memoriałowa, PIT-5L

    Dostałam 2 f-ry:
    1) za wodę - data wystawienia 31.12.2006 a termin płatności
    21.01.2007roku (zapłaciłam 09.01.07)

    2) za energie cieplną - data wystawienia 31/12/2006 "miesiąc
    sprzedaży
    grudzień" a termin płatności 18/01/2007 (zapłaciłam 09.01.2007)

    PYTANIE:
    Jak mam prawidłowo rozliczyć te faktury?
    W ciągu roku nie było problemu bo zawsze księgowałam w miesiącu
    na
    który przypadał termin płatności, a teraz?

    Chciałam zrobić tak, żeby zamknąć rok 2006 bez tych faktur, a jak
    będę rozliczała w lutym styczeń 2007 to zaksięguję te faktury z
    datą 1 stycznia
    2007 ale date wystawienia faktury podam 31.12.06r

    (W firmie mamy program dosowski księgowy DGCS gdzie nie rozbija mi tak
    jak w Symfonii na termin zapłaty.)

    Czy tak będzie poprawnie?
    Bo np. w ciągu roku jak dostałam fa za wode za luty z terminem
    płatności na marzec, to księgowałam 1 marca z datą wystawienia
    f-ry np.14 luty

    Będę ogromnie wdzięczna za odpowiedź
    sojkasia

    Nie zawsze mogę wejsć na internet, więc jeśli nie będzie problemu
    proszę dać odp. na mail
    s...@o...pl

  • 2. Data: 2007-01-10 14:23:35

    > Nie zawsze mogę wejsć na internet (...)

    Mnie się to też jeszcze nigdy nie udało :D
    Pozdrawiam!

    r@v