  • 1. Data: 2007-01-10 12:59:14
    Temat: becikowe i macierzyński, a podatki?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Witajcie,
    Mam do Was trzy pytania:
    1. Czy becikowe również jest opodatkowane, tzn, czy musże je uwzględniać w
    rozliczeniu rocznym?
    2. Jestem na zasiłku macierzyńskim (którego awiasem mówiąc jeszcze mi nie
    przyznali, bo w pracy źle powypełniali daty zwolnień podczas ciązy) od 11
    października do (chyba) 3 lutego. Umowa o pracę wygasła w dniu porodu. W
    związku z tym z pracy dostanę pewnie PIT z uwględnieniem tylko okresu
    zatrudnienia, a co z zasiłkiem macierzyńskim?
    3. I jeszcze, czy zasiłek macierzyński uwzględniony będzie w rozliczeniu za
    2006 rok (częściowo), czy w całości za 2007, skoro jeszcze mi go nie
    wypłacono, a oficjalnie powinnam ju z go dostać?

    Dzięki i pzodrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2007-01-11 11:03:31
    Temat: Re: becikowe i macierzyński, a podatki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Barbara K. wrote:

    > 3. I jeszcze, czy zasiłek macierzyński uwzględniony będzie w rozliczeniu za
    > 2006 rok (częściowo), czy w całości za 2007, skoro jeszcze mi go nie
    > wypłacono, a oficjalnie powinnam ju z go dostać?

    Na mój gust są to "dochody ze stosunku pracy", prawda?
    Jeśli tak, to są rozliczane kasowo - czyli liczy się data "postawienia do
    dyspozycji" (albo wypłaty, albo umożliwienia wypłaty).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-11 15:00:17
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Na mój gust są to "dochody ze stosunku pracy", prawda?
    > Jeśli tak, to są rozliczane kasowo - czyli liczy się data "postawienia do
    > dyspozycji" (albo wypłaty, albo umożliwienia wypłaty).

    Dziękuję za odpowiedź. Czyli uwzględnię je dopiero w 2007.
    A becikowe? Czy od tego również płaci się podatek, czy uwzględnia się je w
    pitach rocznych?
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Barbara

  • 4. Data: 2007-01-13 19:12:02
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:eo5jfj$e3r$1@opal.icpnet.pl...
    > Dziękuję za odpowiedź. Czyli uwzględnię je dopiero w 2007.
    > A becikowe? Czy od tego również płaci się podatek, czy uwzględnia się je w
    > pitach rocznych?

    Zwolnione. Nie płaci się podatku ani nie wykazuje w PIT.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 5. Data: 2007-01-13 20:43:10
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Zwolnione. Nie płaci się podatku ani nie wykazuje w PIT.

    Dziękuję bardzo i pozdrawiam
    Barbara