  • 1. Data: 2005-05-19 09:01:37
    Temat: Faktury za leasing jak zaksiegowac (daty)
    Od: "AK" <a...@g...pl>

    Witam.
    Od razu na przykładzie:
    faktura wystawiona 14.04.2005, termin płatności 05.05.2005, zapłacona
    29.04.2005

    Do tej pory cały czas księgowałem całość w kwietniu jako że zapłaciłem w
    kwietniu czyli poniosłem koszt.
    Ale coś mi się kołacze że na podobne pytanie (ale jednak inne) padła
    odpowiedź że księgujemy zgodnie z terminem płatności na fakturze, ale zdaje
    się z wyjątkami (prąd, światło, telefon?) a może to chodzi że za usługi
    zgodnie z terminem faktycznej zapłaty?

    Jeśli taką fakturę powinienem całą w maj wrzucić zgdnie z terminem zapłaty z
    faktury to czy to jakiś duży błąd był jeśli do tej pory księgowałem tak
    jakby w kwietniu? W sensie czy korygować PITy za 1,5 roku wstecz czy raczej
    zostawić?

    Zasady ogólne KPiR + VAT, osoba fizyczna.

    Dzięki za wszelką radę.

    pozdrawiam, AK

  • 2. Data: 2005-05-19 11:22:48
    Temat: Re: Faktury za leasing jak zaksiegowac (daty)
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > z faktury to czy to jakiś duży błąd był jeśli do tej pory księgowałem tak
    > jakby w kwietniu? W sensie czy korygować PITy za 1,5 roku wstecz czy

    - dotyczy to uslug komunalnych (prad woda telefon). Przyjmuje sie, ze
    termin otrzymania f-ry jest terminem platnosci i chyba pod warunkiem, ze
    jest okreslony okres jakiego dotyczy. leasing nie ma tu nic do rzeczy
    - Przepisy dotycza tylko podatku VAT a nie dochodowego
    - A jesli zaplacisz ja w lipcu rozliczysz w lipcu?

    Adam