  • 1. Data: 2002-03-25 07:44:13
    Temat: Faktury zakupu z "0" stawką vat
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    Prowadzę gospodarstwo rolne i rozliczam vat na zasadach ogólnych.
    Prowadzę więc rejestr zakupów i sprzedaży i jest to jedyna ewidencja, któą
    jestem zmuszony prowadzić. Niepłace podatku dochodowego, nielicze
    amortyzacji itp.
    Rejestr który prowadze składa się z;
    -sprzedaży normalnie 3%, jeśli eksport to 0% obydwa przypadki w jednym
    zestawieniu
    -zakup środków,
    -zakup środków trawłych.

    Moje pytanie jest następujące; w przypadku faktur zakupu, gdzie
    występuje stawka 0% np. transport w exporcie, kotrola fitosanitarna, agencja
    celna, czy musze te faktury wykazywać? Jeśli tak to w zakupie środków, czy
    też w kolejnej tabeli zakup środków 0% vat?
    Jeśli ich natomiast niewykaże, czy to będzie błąd? Z punktu widzenia
    podatku niema to znaczenia, ponieważ u mnie liczy się tylko różnica pomiędzy
    vatem zapłaconym a należnym.

    Bartek

  • 2. Data: 2002-03-25 09:37:50
    Temat: Re: Faktury zakupu z "0" stawką vat
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Rolnik" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli ich natomiast niewykaże, czy to będzie błąd? Z punktu widzenia
    > podatku niema to znaczenia, ponieważ u mnie liczy się tylko różnica

    ------------
    Trochę dziwnie opisujesz to o co pytasz.Rozumiem że jesteś płatnikiem Vat
    więc prowadzisz ewidencję zakupów i sprzedaży.Wszystkie zakupu na faktury
    należy zapisywać do rejestru (zapisy muszą być tak żeby wyodrębić zakupy
    środki trw. i inne zakupy oraz te które dotyczą sprzedaży opodatkowanej i
    zwolnionej jeśli taką masz.) Do deklaracji Vat nie wykazuje się zakupów
    stawki 0 i zwolnionej.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-03-25 10:57:10
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

> [...]
    > środki trw. i inne zakupy oraz te które dotyczą sprzedaży opodatkowanej i
    > zwolnionej jeśli taką masz.) Do deklaracji Vat nie wykazuje się zakupów

    Czyli tych faktur na których stawka vat jest 0 niewpisuje w rejestrze
    zakupów i niemusze ich przechowywać?

  • 4. Data: 2002-03-25 11:15:44
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    > Czyli tych faktur na których stawka vat jest 0 niewpisuje w rejestrze
    > zakupów i niemusze ich przechowywać?
    Jaki ty masz rejestr zakupów bo ja mam taki w który wpisuję zakupy stawka 22
    % 7 % 0 % 3 % i zwolnione i te stawki sumuję na koniec strony ale do
    deklaracji wpisuję tylko stawkę 22 % 7 % 3%. czyli do rejestru wpisuje a do
    deklaracji nie.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-03-25 21:29:56
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Rolnik" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    :
    :
    : Czyli tych faktur na których stawka vat jest 0 niewpisuje w rejestrze
    : zakupów i niemusze ich przechowywać?

    Do rejestru VAT wpisujesz wszystkie faktury, ale w deklracji VAT-7 pomijasz
    faktury z 0% i zw.

    LeszekR.

  • 6. Data: 2002-03-26 12:35:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Amehat" <a...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > : zakupów i niemusze ich przechowywać?
    >
    > Do rejestru VAT wpisujesz wszystkie faktury, ale w deklracji VAT-7

    W deklaracji VAT-7 wyrażnie napisano, ze należy ując "zakupy opodatkowane
    sluzace.....". Nie ma tam nic, co sugerowaloby nie umeszczanie
    "zakupow opodatkowanych stawka 0%". Choc to na zobowiazania wplywu nie ma,
    jajikolwiek wpis w pozycji "zakupy", wazny jest jedynie naliczony od zakupu
    VAT.

    Ale, jak powiedziala mila Pani w US
    "kazdy odpowiada za siebie"
    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-04-01 19:09:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    [...]
    >+ W deklaracji VAT-7 wyrażnie napisano, ze należy ując "zakupy opodatkowane
    >+ sluzace.....". Nie ma tam nic, co sugerowaloby nie umeszczanie

    Przyznaję.

> [...]
    >+ jajikolwiek wpis w pozycji "zakupy", wazny jest jedynie naliczony od zakupu

    No tak... Ale mi biuro powiedziało że "nie ma znaczenia"...
    W rejestrze !

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd