  • 1. Data: 2002-03-25 07:54:09
    Temat: Export
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    Jeszcze jedno pytanie;
    jeśli faktura exportowa jest wystawiona w USD lub EURO to według jakiego
    kursu przeliczać ja na PLN do rejestru? Z dnia tranzakcji?

    Bartek

  • 2. Data: 2002-03-25 09:17:03
    Temat: Re: Export
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Rolnik" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jedno pytanie;
    > jeśli faktura exportowa jest wystawiona w USD lub EURO to według jakiego
    > kursu przeliczać ja na PLN do rejestru? Z dnia tranzakcji?
    >
    > Bartek
    -
    Do rejestru Vat wyliczai wpisuje się w/g kursu NBP średniego z dnia
    przekroczenia granicy .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-03-27 10:36:51
    Od: "CHODPOL" <c...@w...pl>

    > Do rejestru Vat wyliczai wpisuje się w/g kursu NBP średniego z dnia
    > przekroczenia granicy .
    > Jolka

    Wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia odprawy celnej.

    Pozdro
    Wilbert

  • 4. Data: 2002-03-27 15:59:39
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik CHODPOL <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7s7ak$l98$...@n...tpi.pl...

    > Wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia odprawy celnej.
    >
    > Pozdro
    > Wilbert

    ------------------------------------
    Ja jednak dalej uważam że do rejestru Vat wylicza się w/g kursu NBP z dnia
    przekroczenia granicy ( ustawa o Vat Art.4 punkt 4 -Eksport-rozumie się
    przez to potwierdzony przez graniczny urząd celny wywóz towarów z polskiego
    obszaru celnego ) Potwierdzeniem nie jest oprawa celna lecz pieczatka z
    przekroczenia granicy.Wartość z SAD-jest dobra przy wyliczeniu danych do
    księgowanie a nie do rejestru Vat.Nie zmienia to kwoty Vat bo jest i tak
    stawka 0 % ( jeśli są spełnione warunki eksportu ) ale gdy się występuje o
    zwrot to jest to istotne bo inna jest podstawa do wyliczenia zwrotu.
    Potwierdziła mi to też kontrola US.

  • 5. Data: 2002-03-28 12:04:27
    Od: "CHODPOL" <c...@w...pl>

    A ja będę obstawał przy swoim - wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia
    odprawy celnej. Pieczątka potwierdzająca wyjście towaru za granicę upoważnia
    do wciągnięcia danej sprzedaży do podstawy od której następuje zwrot vatu.
    Jeśli nie ma potwierdzenia z granicy za dany miesiąc wówczas wrzuca się daną
    wartość sprzedaży do rozliczenia w następnym miesiącu (oczywiście jeśli w
    nastepnym miesiącu jest potwierdzenie wyjazdu). Czy jest gdzieś napisane że
    do VAT trzeba to liczyć po kursie z dnia przekroczenia granicy? Pracowałem w
    firmie która wystawiała miesieczne ok.500 faktur eksportowych i miała z tego
    tytułu ogromne zwroty vatu, a kontole US co drugi miesiąc i nikt nie
    zakwestionował tej metody liczenia. Poza tym nie wyobrazam sobie, żeby ktoś
    w księgowości przewalał tyle faktur, porównywał datę odprawy z datą
    przekroczenia granicy i przeliczał po odpowiednim w danym dniu kursie -
    horror! A kontrola z Twojego US chyba dokonała nadinterpretacji przepisów.

    Pozdrawiam
    Wilbert

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7sq66$s39$...@n...tpi.pl...

  • 6. Data: 2002-03-28 12:12:47
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik CHODPOL <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7v0sm$hkb$...@n...tpi.pl...
    > A ja będę obstawał przy swoim - wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia
    > odprawy celnej.

    A czy w ustawie VAT jest gdzies napisane wprost jakie kursy nalezy stosowac?
    IMHO ustawodawca zapomnial o takim szczegole.
    Kiedys z Orka byla taka dyskusja, ktora dotyczyla akurat eksportu uslug
    (moment powstania obowiazku podatkowego jest pozniejszy o miesiac niz data
    wystawienia faktury). Konkluzja byla taka, ze nie ma w ustawie szczegolowych
    regulacji.

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-28 12:19:08
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik CHODPOL <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7v0sm$hkb$...@n...tpi.pl...

    >! A kontrola z Twojego US chyba dokonała nadinterpretacji przepisów.

    Cos musieli przyjac.
    Moj US akceptuje kurs z dnia wystawienia faktury (export uslug) a nie z dnia
    powstania obowiazku podatkowego w VAT.
    IMHO trzeba ustalic jakas jedna metode i konsekwetnie jej sie trzymac,
    zwlaszcza w sytuacji gdy przepisy nie rozstrzygaja tego jednoznacznie.

    Karol