  • 1. Data: 2008-01-09 07:23:30
    Temat: Film a osoba prywatna
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    potrzebuję wystawić kilka faktur za produkcję filmów osobom prywatnym.
    Niestety nośnik(*) oznacza wpadanie w Kasię Fiszkalną. Czy mogę wystawić po
    prostu: ,,rejestracja wideo urodzin babci z przekazaniem filmu internetem''
    i nie wpadnę w Kasię?

    (*) każdy? Tasiemka też? gdzie znajdę spis tych niebezpiecznych towarów?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 2. Data: 2008-01-09 14:10:15
    Temat: Re: Film a osoba prywatna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2008, Tristan wrote:

    > Niestety nośnik(*) oznacza wpadanie w Kasię Fiszkalną.
    [...]
    > (*) każdy? Tasiemka też? gdzie znajdę spis tych niebezpiecznych towarów?

    http://podatki.pl/akty/201207.htm

    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łšcznie
    z licencjš na użytkowanie): płyt CD, płyt DVD, kaset magnetofonowych,
    taœm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży;

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-11 22:27:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 09 styczeń 2008 15:10
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0801091509070.2736@a64wrk>):

    Czyli dupa, tasiemka odpada.
    Ale wersja z Internetem by przeszła?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 4. Data: 2008-01-12 00:32:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2008, Tristan wrote:

    > Ale wersja z Internetem by przeszła?

    Nie wiem czy jest jakaś pułapka, na oko - OK.
    Do rozważenia jest jeszcze "skomisowanie" sprzedaży przez
    jakiegoś posiadacza kasy fiskalnej.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-01-17 08:53:56
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    Gdzieś znalazłem coś takiego :

    "Reasumując, jeżeli przedmiotowe płyty CD będą spełniały kryteria
    prezentów o małej wartości, to ich nieodpłatne przekazanie
    pracownikom, nie będzie podległo opodatkowaniu podatkiem od towarów i
    usług i tym samym nie powstanie obowiązek zaewidencjonowania tej
    czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej."

    Czy można to również zastosować do klientów? Pisze w imieniu swojego
    wujka który właśnie ma podobny problem. Nie jest Vatowcem i prowadzi
    kpir, kręci różnego rodzaju filmy a następnie je montuje. Na
    rachunkach zawsze jest napisane, że jest to usługa kręcenia i montażu.
    Jednak końcowy produkt przekazuję na płycie DVD bądź kasecie, za którą
    nie pobieram opłat. Czy mogę traktować taką płytę jak prezent o małej
    wartości ? Dzięki temu nie musiał by nabywać kasy fiskalnej. Aha
    wszystkie zlecenia są zawsze od firm a nie osób prywatnych ale nie
    wiem czy ma to w tym przypadku znaczenie?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-18 20:24:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2008, Arsen99 wrote:

    > wartości ? Dzięki temu nie musiał by nabywać kasy fiskalnej. Aha
    > wszystkie zlecenia są zawsze od firm a nie osób prywatnych ale nie
    > wiem czy ma to w tym przypadku znaczenie?

    A zajrzałeś może do *ustawy*, kiedy to transakcja *w ogóle* podpada
    pod obowiązek rejestracji na KF??

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-01-19 10:50:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 styczeń 2008 09:53
    (autor Arsen99
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <4...@j...go
    oglegroups.com>):

    > Aha
    > wszystkie zlecenia są zawsze od firm a nie osób prywatnych ale nie
    > wiem czy ma to w tym przypadku znaczenie?

    Ma. Skoro jest to B2B to Kasia Ci nie grozi.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-02-08 22:01:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 12 styczeń 2008 01:32
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na alt.pl.rec.videokamery,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0801120131240.2724@a64wrk>):

    > Nie wiem czy jest jakaś pułapka, na oko - OK.

    Na grupie weselnych kręciołków padła też taka propozycja:
    ============
    Mogę zrobić i 100 płytek jak je kupi
    i przyniesie mi klient. Jak nie kupuję płytek, nie piszę na Fakturze
    "płytki" czy "kasety", to nie muszę.
    ============

    Zastanawiam się na ile to jest skuteczne... Co dokładnie znaczy ,,przy
    dostawie''?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 9. Data: 2008-02-09 00:24:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 08 luty 2008 23:01
    (autor Tristan
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <foijf5$8qv$3@news.onet.pl>):

> [...]
    > "płytki" czy "kasety", to nie muszę.
    > ============
    > Zastanawiam się na ile to jest skuteczne... Co dokładnie znaczy ,,przy

    Dodaję więcej, bo padły kolejne, bardziej śmiałe twierdzenia:

    > ============
    No wlasnie o to chodzi, ze nie wazne czy nosnik jest klienta czy Twoj.
    Przeciez nie sprzedajemy plytek, tylko usluge.
    Plyta jest jedynie polproduktem w naszej dzialalnosci (tak jak alkohol w
    plynie do spryskiwaczy).
    > ============
    sprzedaję usługę (która nie wymaga kasy fiskalnej) a nie nośniki.
    Nośnik jest częścią tej usługi.
    > ============

    Tylko idąc tym tropem, to w zasadzie dowolne płytki można by dołączyć do
    dowolnego czegoś i mówić, że się sprzedaje tamto coś (np. zapałki), a nie
    płytki z nagraniem. Co o tym sądzicie?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 10. Data: 2008-02-11 11:55:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chytry wybieg, ciekawe co NSA na to ;)
    > Można popatrzeć mamy na to tak: mamy "produkcję z materiałów
    > dostarczonych przez klienta".
    > Tak czy nie?
    >
    > Tłumacząc na polski: "produkcja" to jest *dowolny* poziom przetworzenia.
    > Nieważne, czy nagrane płytki wyprodukujemy z poliwęglanu, czy ze
    > składników służących do polimeryzacji, będzie to "produkcja", prawda?
    > Czyli tak czy siak "wyprodukujemy" nagrane płytki.
    > Ale to można podyskutować :)

    Oj chyba można.

    W takim ujęciu każdy dostawca np. sygnału telewizyjnego musiałby być
    traktowany jak dostawca energii elektrycznej. Bo przecież czymże jest
    sygnał telewizyjny jak nie "prundem" w kabelku, odpowiednio zmodulowanym?.

    p. m.