  • 1. Data: 2010-05-16 22:06:22
    Temat: Firma dotacja ślub intercyza
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie jeśli otworzę firmę i wezmę kasę z UP na start to czy moja
    żona będzie mogła zrobić to samo za 2 lata (teraz nie pracuje na etacie
    ani nie posiada firmy)?

    Pytanie jeszcze, czy jeśli mam firmę i moja żona nie jest nigdzie
    "ubezpieczona" w ZUS (żadna szkoła itp) to czy automatycznie ma
    "ubezpieczenie" w ZUS z mojego tytułu? Czy działa to także odwrotnie?
    Czy jeśli jest intercyza to ona coś zmienia w powyższych przypadkach?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-17 14:21:47
    Temat: Re: Firma dotacja ślub intercyza
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 00:06:22 +0200, Michał napisał(a):

    > Mam pytanie jeśli otworzę firmę i wezmę kasę z UP na start to czy moja
    > żona będzie mogła zrobić to samo za 2 lata (teraz nie pracuje na etacie
    > ani nie posiada firmy)?

    Nie wiem.

    > Pytanie jeszcze, czy jeśli mam firmę i moja żona nie jest nigdzie
    > "ubezpieczona" w ZUS (żadna szkoła itp) to czy automatycznie ma
    > "ubezpieczenie" w ZUS z mojego tytułu?

    Domyślam się, że chodzi ci o ubezpieczenie zdrowotne. Nie - nie jest to
    automatyczne. Aby była ubezpieczona musisz ją zgłosić do ubezpieczenia
    jako członka rodziny. Nic się z tego tytułu nie dopłaca.

    > Czy działa to także odwrotnie?

    Co to znaczy odwrotnie?

    > Czy jeśli jest intercyza to ona coś zmienia w powyższych przypadkach?

    W wypadku ubezpieczenia zdrowotnego intercyza nic nie zmienia.