  • 1. Data: 2004-05-16 10:55:58
    Temat: Firma jedna, firma druga
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    kiedyś prowadziłem działalność gospodarczą, która działała pod określoną
    firmą, która jest już w pewnych kręgach znana. Niestety haracz dla ZUS-u
    sprawił, że zlikwidowałem działalność i ,,podłączyłem'' się do działalności
    kolegi. Jednak chciałbym nadal używać marki wypracowanej wcześniej. Logika
    wskazuje, że mogę, tak jak Polkomtel używa marki Plus, a PTC używa marek
    Era i Heja. Mylę się?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-05-16 11:04:50
    Temat: Re: Firma jedna, firma druga
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c87hbv$88o$4@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
> [...]
    > wskazuje, że mogę, tak jak Polkomtel używa marki Plus, a PTC używa marek

    Ale gdzie problem? Jedyną przeszkodą byłby status prawny takiej marki, ale
    jeśli ona była Twoja i nikt inny nie ma do niej roszczeń prawnych, to po
    prostu używaj...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-05-16 14:18:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 16. maja 2004 13:04 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Samotnik:

    > Ale gdzie problem? Jedyną przeszkodą byłby status prawny takiej marki, ale
    > jeśli ona była Twoja i nikt inny nie ma do niej roszczeń prawnych, to po
    > prostu używaj...

    Chodzi o to, żeby jakiś US nie przylazł ,,panie, pan prowadzisz działalność
    którą pan zamknąłeś'' Po prostu chodzi o to, żeby nie uznano, że prowadzę
    nielegalną DG.

  • 4. Data: 2004-05-16 14:20:06
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c87t85$s7k$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > Chodzi o to, żeby jakiś US nie przylazł ,,panie, pan prowadzisz działalność
    > którą pan zamknąłeś'' Po prostu chodzi o to, żeby nie uznano, że prowadzę
    > nielegalną DG.

    :) Wyluzuj się, będzie OK.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-05-16 15:28:50
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 16 May 2004 14:20:06 +0000 (UTC), w
    <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik

    Tego akurat nigdy nie wiadomo :).

  • 6. Data: 2004-05-17 07:30:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 May 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wskazuje, że mogę, tak jak Polkomtel używa marki Plus, a PTC używa marek

    IMHO nie mylisz się. Z tym zastrzeżeniem, że nie możesz kontrahentów
    wprowadzać w błąd, czyli muszą znać *firmę*. A markę podawać możesz
    swoją drogą :)
    Nic mi nie wiadomo o zakazie podawania nazwy produktu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-17 15:05:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 17. maja 2004 09:30 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

> [...]
    >
    > IMHO nie mylisz się. Z tym zastrzeżeniem, że nie możesz kontrahentów
    > wprowadzać w błąd, czyli muszą znać *firmę*. A markę podawać możesz

    Tzn? Chodzi mi o to, że powiedzmy firma-matka nazywa się Centrala Rybna.
    Więc nie będę reklamował się

    Centrala Rybna -- Serwis komputerów.

    Więc normalnie na ulotkach/plakatach reklamowych, w Sieci itp. chcę podawać
    Serwis Tristana. A jak przyjdzie wystawić FV to się wystawi z centrali
    rybnej.

    > Nic mi nie wiadomo o zakazie podawania nazwy produktu :)

    Ale czy tylko jej? Heja podaje tylko. Gdzieś-tam-małą-czcionką jest PTC, ale
    gdzieś głęboko schowana. PLUS, Era -- to samo.

  • 8. Data: 2004-05-17 15:13:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c8akcg$iam$1@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

> [...]
    > Serwis Tristana. A jak przyjdzie wystawić FV to się wystawi z centrali

    No niestety - zgodnie z prawem powinieneś w ofertach podawać NIP (ustawa o
    VAT) i REGON (albo prawo działalności gospodarczej, albo ustawa o
    statystyce publicznej, albo jedno i drugie - nie pamiętam). Także przy
    'zdalnym' świadczeniu usług i sprzedawaniu towarów musisz podawać pełne
    dane firmy, włącznie z numerem wpisu do EDG/KRS.

    Oczywiście to może być przypis małą czcionką na dole, nikt nie każe Ci tego
    walić czcionką 30 na środku...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-05-17 19:16:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 17. maja 2004 17:13 opublikowane na
> [...]

    > VAT) i REGON (albo prawo działalności gospodarczej, albo ustawa o
    > statystyce publicznej, albo jedno i drugie - nie pamiętam).

    Na ulotkach NIP? Jeszcze nigdzie tego nie widziałem. No i NIP nadal nie
    mówi, że to Centrala Rybna ;)

    > Także przy
    > 'zdalnym' świadczeniu usług i sprzedawaniu towarów musisz podawać pełne
    > dane firmy, włącznie z numerem wpisu do EDG/KRS.

    Nie, nie chodzi o ukrywanie podczas wykonywania sprzedaży. Faktura
    normalnie, z napisem Centrala Rybna. Chodzi o materiały reklamowe i stronę
    WWW.

  • 10. Data: 2004-05-17 19:43:52
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c8b333$61k$4@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > Na ulotkach NIP? Jeszcze nigdzie tego nie widziałem. No i NIP nadal nie
    > mówi, że to Centrala Rybna ;)

    'W ofertach'. :) Tak na 100% było w starej ustawie o VAT, w nowej też jest
    o ile dobrze pamiętam... ;)

    > Nie, nie chodzi o ukrywanie podczas wykonywania sprzedaży. Faktura
    > normalnie, z napisem Centrala Rybna. Chodzi o materiały reklamowe i stronę
    > WWW.

    Olej, jakby ktoś się rzucał, to zrobisz jakąś podstronę z danymi tej
    centrali rybnej. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl