  • 1. Data: 2004-05-15 18:29:57
    Temat: jak ustalić wartość ŚT?
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    z updf wyczytałam, że wartość początkową środka trwałego należy ustalić na
    podstawie ceny zakupu plus wszelkie ulepszenia do dnia przekazania do
    uzytkowania na cele DG (ujawnienia w EŚT).
    niby wszystko ok ale mój samochód był kupiony 1,5 roku temu za nieco
    zaniżoną cene w stosunku do rynkowej (trafiła się okazja), po drodze
    wsadzono do niego instalację LPG (nie ma to jak zdolność przewidywania cen
    benzyny...:-)), no a teraz chcę go ujawnić w nowozałożonej DG.
    jak rozumiem, wystarczy dowód wewnętrzny na podstawie którego dokonam
    zapisów w KPIR i EŚT, ale problemem pozostaje ustalenie wartości
    początkowej. Próbowałam ustalić wartość takiego auta korzystając z
    kalkulatora na stronach gazeta.pl ale nie wiem czy dla US on będzie
    wiarygodny, tym bardziej, że obecnie wychodzi mi wartość wyższa niż
    faktyczna cena za jaką auto było kupione. Czy mogę oprzeć sie na cenie
    wynikającej z faktury zakupu i dodać do tego koszt instalacji LPG?
    z góry dzięki za porady
    --
    pozdrawiam
    ewka

  • 2. Data: 2004-05-17 16:18:19
    Temat: Re: jak ustalić wartość ŚT?
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktyczna cena za jaką auto było kupione. Czy mogę oprzeć sie na cenie
    > wynikającej z faktury zakupu i dodać do tego koszt instalacji LPG?

    Wiem, ze US ma swoje wzory wg których ustala wartości początkowe skladników,
    na które w momencie "wciągania" ich do DG nie ma faktury zakupu bądź umowy
    kupna. Także najbezpieczniej byłoby poprosić fachowca, ktory oceni i wystawi
    na to papierek - co pewnie nie jest tanie. Wydaje mi się, ze takowego
    papierka mieć nie musisz ale kwota musi nie byc specjalnie "odchylona" od
    rynkowej, ktorą może oszacować US
    Agata

  • 3. Data: 2004-05-17 20:42:39
    Od: "boulix" <b...@g...pl>

    Nie mozesz sie w tym przypadku opierac na przepisie z updf, poniewaz odnosi
    sie on do nowo zakupionych na potrzeby DG ST . Co do wartości jaką powinnaś
    przyjąć to art.22g ust1 pkt4 ( odnosi sie do spolek, ale zawsze). Proponuje
    sprawdzic w ogloszeniach i wyciagnac srednia. Tylko w przypadku gdy wartość
    rażaco bedzie odbiegać od rynkowej ( moze bardziej od zdrowego rozsadku)
    moge sie czepiac.Generalnie lepiej troszke zanizyć.

  • 4. Data: 2004-05-17 22:20:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, Slonko wrote:

> [...]
    >+ > wsadzono do niego instalację LPG (nie ma to jak zdolność przewidywania cen
    >+ > benzyny...:-)), no a teraz chcę go ujawnić w nowozałożonej DG.
    [...]
    >+ Wiem, ze US ma swoje wzory wg których ustala wartości początkowe skladników,
    >+ na które w momencie "wciągania" ich do DG nie ma faktury zakupu bądź umowy

    Hm... ale ewka je *ma*... I US "gdzieś ma" (w PCC) zapiski ile ewka ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-17 22:25:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, boulix wrote:
    [...ewce, przed cytatem...]
    >+ Nie mozesz sie w tym przypadku opierac na przepisie z updf, poniewaz odnosi
    >+ sie on do nowo zakupionych na potrzeby DG ST

    Rad bym wiedzieć: "z czego to wynika" ?
    Uprzedzam że sam dostałem takie pytanie na grupie.
    Literalny przepis art.22g.1.1 jaśniej zapisany być nie może :|

    >+ Co do wartości jaką powinnaś
    >+ przyjąć to art.22g ust1 pkt4 ( odnosi sie do spolek, ale zawsze).

    No jasne. Jak jak jakiś przepis odnosi się do czegokolwiek co nie jest
    jednoosobową DG to też powinienem go stosować na zasadzie "ale zawsze" ?

    Zeznaję że (AFAIR :>) nie mam w archiwum wyroków w takich sprawach.
    I że raz (słownie: jeden raz) widziałem wywód nakazujący obniżyć
    wartość początkową ponizej kosztu nabycia sporządzony przez doradzcę
    podatkowego (na jego www) - ale NIE podawał podstawy prawnej.

    [...]
    >+ moge sie czepiac.Generalnie lepiej troszke zanizyć.

    Inna sprawa, że TEGO podważyć nie umiem ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)