  • 1. Data: 2005-04-04 22:43:21
    Temat: Fundusz remontowy i wpłata < 567 zł
    Od: "nijou" <n...@g...wstaw-kropke-miedzy-go2-a-pl-i-skasuj-koniec>

    Witam grupowiczów i zwracam się z następującym problemem: w roku 2003
    wpłacałem pieniądze na wyodrębniony fundusz remontowy. Niestety, do
    kwoty 567 zł zabrakło mi 9 złociszy :-( Poradzono mi, abym nie ujmował
    tych wydatków w PIT za 2003 i zachował wszystkie dokumenty wpłat,
    ponieważ w PIT za następny 2004 rok będe mógł ująć sumarycznie wydatki z
    lat 2003-2004 i odliczyć sobie 19% (czyli 558 pln za rok 2003 plus 475
    zł za rok 2004 = 1033 zł).

    Jakież było moje zdziwienie, kiedy teraz z jednego źródła dowiedziałem
    się że mogę odliczyć sobie TYLKO wydatki za rok 2004, a z drugiego że
    sumę obu wydatków. Czy ktoś z grupowiczów przerabiał ten temat? Jakby
    nie patrzeć gra toczy się o niebagatelne około 100 PLN (to prawie 40 piw
    :)

    np tu toczy się dyskusja, w której komuś urząd podatkowy w Szczecinie
    pozwolił na łączne rozliczenie:

    http://pit.dobry.pl/forum1/index.php?plik=1110558697
    5545.dat&start=0

    nijou zakręcony

  • 2. Data: 2005-04-05 05:59:21
    Temat: Re: Fundusz remontowy i wpłata < 567 zł
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

> [...]
    > obu wydatków. Czy ktoś z grupowiczów przerabiał ten temat? Jakby nie
    > patrzeć gra toczy się o niebagatelne około 100 PLN (to prawie 40 piw :)

    Teraz rozliczasz się za rok 2004 więc możesz odliczyć TYLKO wydatki
    poczynione w roku 2004 - to że w roku 2003 nie przekroczyłeś limitu a teraz
    limit już jest wyzszy niż minimalny to decyduje tylko o tym że w ogóle
    możesz odliczyć wydatki (gdybyś wydatków za rok 2003 nie doliczył to
    prawdopodobnie znów nie przekroczyłbyś limitu).

    Z.K.