  • 1. Data: 2007-12-06 10:55:18
    Temat: Garaż: umowa najmu i podatek
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Mam do wynajęcia garaż. Chciałabym podpisać z najemcą umowę.
    W jaki sposób opodatkowuje się przychody z tytułu najmu garażu?
    Czy to prawda, że US bierze średnią lokalną cenę wynajmu i na jej podstawie
    określa wysokość podatku, czy to prawda?
    Akurat w mojej okolicy jest sporo miejsc garażowych i postojowych do
    wynajęcia, więc konkurencja jest duża. Aby znaleźć chętnego, prawdopodobnie
    będę musiała zaproponowac niższą stawkę miesięczną. Co w takiej sytuacji z
    podatkiem? Słyszałam o tzw. ryczałcie - czy będzie miał tutaj zastosowanie?
    Chodzi mi również o zabezpieczenie w sytuacji gdy najemca np. przestanie
    płacić lub opóźnia się znacząco z zapłatą.

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki
    Pozdrawiam,
    ae