  • 1. Data: 2003-12-15 15:28:23
    Temat: Gdzie ZUS (długie)
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    A więc od początku. Rozpocząłem działalność gospodarczą i od razu pod nogi
    rzucane są kłody w tym pięknym kraju.

    Zarejestrowałem działalność z miejscu swojego zameldowania - jednak na
    miejsce prowadzenia działalności wybrałem Warszawę.

    We wpisie do ewidencji mam napisane:

    1. Oznaczenie przedsięiorcy
    xxxxxx
    2. Nazwa pod którą jest wykonaywana działalnośc oraz adres siedziby
    przedsiębiorcy (zakładu głównego):
    xxxxxx
    Biłgoraj, xxxxxxx
    3. Adres oddziału lub innego stałego miejsca wykonaywania działalności:
    xxxx, Warszawa

    Wszystko pięknie z urzędami skarbowymi, VAT zarejestrowałem bez problemów w
    Warszawie, także aktualizacja NIP-1 i wszelkie sprawy formalne. Urzędnicy
    wymagali napisania oświadczenia dodatkowo, że "jedynym miejscem wykonywania
    działalności jest Warszawa.(tutaj adres)".

    Teraz przyszedł czas na ZUS - i tu zaczęły się schody.
    ZUS Biłgoraj odmówił przyjęcia zgłoszenia do ubezpieczenia gdyż miejsce
    prowadzenia działalności jest przecież Warszawa....
    Zus Warszawa z kolei nie chce przyjąć zgłoszenia do ubezpieczenia gdyż....
    siedziba, która jest wpisana do ewidencji to Biłgoraj.

    Proszę doradźcie mi co mam robić w tej sytuacji, jeśli sami urzędnicy nie
    wiedzą co jest grane. Chcę się rozliczać z ZUS w miejscu, w którym mieszkam i
    wykonuję działalność - czyli Warszawa. Jutro mija termin ustawowy zgłoszenia
    do ZUS. Gdzie mam w końcu składać to zgłoszenie (ZFA) - Biłgoraj czy
    Warszawa? Proszę także o podstawę prawną.

    Pozdrowienia
    Arkadiusz Lipiec