  • 1. Data: 2004-11-17 06:27:57
    Temat: Gdzie sprawdzic co oznaczaja numerki GUS?
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    Witam,

    gdzie dokladnie moglbym sprawdzic co to znaczy numerek 52.48 z GUSu i
    czy przy takim profilu dodatkowym (glowny to uslugi informatyczne
    72.20) moge posredniczyc w sprzedazy nie ytlko komputerow, ale i
    innych artykulow.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2004-11-17 06:35:48
    Temat: Re: Gdzie sprawdzic co oznaczaja numerki GUS?
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > czy przy takim profilu dodatkowym (glowny to uslugi informatyczne
    > 72.20) moge posredniczyc w sprzedazy nie ytlko komputerow, ale i

    www.klasyfikacje.pl

    lub
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki_.htm

    - program PKD IPS - darmowy z ograniczeniami, platny bez ograniczen,
    w darmowej wersji sa pelne objasnienia do PKD

    pozdrawiam
    Lukasz Kalinski

  • 3. Data: 2004-11-17 06:38:17
    Od: "Zygmunt Kaluza" <e...@d...pl>

    http://www.stat.gov.pl/formularze/PKD/pkd.htm

    Z.K.

  • 4. Data: 2004-11-17 08:31:41
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004 07:35:48 +0100, Lukasz Kalinski wrote:
    > www.klasyfikacje.pl

    Dziekuje Wam, skorzystalem z linku powyzej i wyszlo, ze
    ja mam 52.48 (m.in. handel komputerami) natomiast interesujacy mnie
    handel kosmetykami ma numer 52.33 Usługi w zakresie handlu
    detalicznego kosmetykami i wyrobami toaletowymi.

    Rozumiem, ze w przypadku tej niezgodnosci nie moge przy swoim
    profilu dodatkowo kupowac kosmetykow w hurtownii i sprzedawac ich
    do sklepu?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2004-11-17 13:27:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, Janusz wrote:
    [...]
    >+ Rozumiem, ze w przypadku tej niezgodnosci nie moge przy swoim
    >+ profilu dodatkowo kupowac kosmetykow w hurtownii i sprzedawac ich
    >+ do sklepu?

    Aby nie przesadzasz w żadną stronę ? :)
    Powiadasz że okazjonalna sprzedaż pietruszki jest zabroniona :) ?
    Oczywiście jak to będzie ZNACZĄCY obrót to wypadałoby zmienić
    wpis...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-11-18 06:48:42
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004 14:27:01 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Aby nie przesadzasz w żadną stronę ? :)
    > Powiadasz że okazjonalna sprzedaż pietruszki jest zabroniona :) ?
    > Oczywiście jak to będzie ZNACZĄCY obrót to wypadałoby zmienić
    > wpis...

    Dzieki za kontre :)
    Szczerze mowiac nie jestem pewien po prostu jak na to patrza panie
    w urzedach. W koncu infomratyk, to informatyk... A tu jakas sprzedaz
    kosmetykow... :)
    No, na szczescie kasy fiskalnej nie trzeba chyba ;) Bo to nie bedzie
    sprzedaz klientom, tylko posrednictwo. Kupno i sprzedaz w firmach.

    Teoretycznie kumpela moglaby zalozyc wlasna firme (jest zatrudniona na
    umowe o prace, wiec z ZUSem nie byloby problemow za duzych - bo placi
    pracodawca).
    No, ale jak moge, to bedzie prosciej:)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Janusz

  • 7. Data: 2004-11-18 12:03:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Janusz wrote:
    [...]
    >+ Szczerze mowiac nie jestem pewien po prostu jak na to patrza panie
    >+ w urzedach. W koncu infomratyk, to informatyk... A tu jakas sprzedaz
    >+ kosmetykow... :)

    :)
    Popatrzmy na to tak:
    - ZUSu nie interesuje
    - USu nie interesuje, grunt żeby podatek był płacony we *właściwej*
    stawce (dotyczy ryczałtowców, zwolnionych z VAT - bo niektóre
    czynności ze zwolnienia wyklyczają - itp).
    - GUS interesuje :)
    - UM/UG//KRS interesuje

    Oczywiście ZUS i US mają prawo i obowiązek "podkablować" jakby co,
    ale dla GUSu jest wyraźnie określone: "3 działalności główne
    mierzone obrotem albo ilością zatrudnionych", zaś do EDG to
    w zeszłym roku pani mi już marudziła że wiecej jak jedna linijka
    się nie zmieści w formularzu ;)
    Ogólna opinia jest taka że o "drobne" świadczenia uboczne nikt nie
    będzie się czepiał - choćby z tego powodu, że aby zarzucić przestępstwo
    trzeba by wykazać "szkodliwość społeczną"... :)
    Dopóki nie chodzi o DG objęte koncesjami i pozwoleniami to
    trudno "szkodzić", ale to IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-19 07:07:23
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004 13:03:02 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > będzie się czepiał - choćby z tego powodu, że aby zarzucić przestępstwo
    > trzeba by wykazać "szkodliwość społeczną"... :)

    Dzieki za dodanie otuchy :) Jestem pelnym VATowcem, wiec bede
    normalnie placic VAT - wiec to chyba US zadowoli :)
    Wlasnie sobie przypomnialem ze mam do UM isc aktualizowac numerek:)

    Pozdrawiam,
    Janusz