  • 1. Data: 2004-11-16 23:22:00
    Temat: Jak uniknąc płacenia podatku po przyjeździe z UK?
    Od: KOGNIT<k...@g...pl>

    Jak uniknąc płacenia podatku po przyjeździe z UK?
    I kiedy, jestesmy zwolnieni z 'dodatkowej doplaty roznicy' w
    opodatkowaniu.

    Dodatkwe(pomimo placenia podatku w UK) opodatkowanie po
    przyjezdzie do Polski to całkiem nowy temat, ale wprowadza juz wielu
    w rozgoryczenie, poniewaz moze sie okazac, ze niewiele zostanie(z
    powodu roznicy w progach-nie % ale realnych-po przeliczeniu Ł na zł.-
    kazdy wpadnie w 'najwyzszy' prog podatkowy-po ostatnich poprawkach
    prawie najwyzszy;-), a przeciez nikt nie uwzglednia drozszego zycia w
    UK(oczywiscie sa diety, ale 30diet w ciagu roku-to jakas kpina). US
    policzy nam tak jakbysmy te pieniadze 'zarobili' przy o wiele nizszych
    kosztach zycia i to mnie martwi.
    Stad moje kluczowe pytanie: Jak to do cholery obejsc?;)-przepraszam,
    ze sie unioslem. W jaki sposob?:
    1) Wymeldowac sie(co z adresem w paszporcie i prawojeździe itd.)

    [[[ustawa o podatku dochodowym mowi o "miejscu zamieszkania", to
    natomiast jest zdefiniowane w KC Art. 25: "Miejscem zamieszkania
    osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z
    zamiarem stałego pobytu." ]]]

    2) Wymeldowac i sprzedac mieszkanie(czy to ma sens?!, jadac nawet
    na 5lat) 2)Czy jezeli bede pracowal w GB 5 lat(lub 1,5roku) to po
    przyjezdzie bede musial zaplacic zalegly podatek?-istny absurd
    przeciez po 5 latach, kto przyjedzie/wroci do Polski majac swiadomosc,
    ze US puscil go przyslowiowych 'skarpetkach', a przynajmniej
    powaznie 'ograniczy' jego 'oszczednosci' (jezeli je bedzie mial) -i w
    cale nie chce mi sie smiac

    3) Jak dlugo mam 'byc' w GB aby nie placic dodatkowego podatku
    (moja skromna osoba uwaza go za dodatkowy, poniewaz koszty zycia
    nie sa tozsame, tylko wyzsze, a progi podatkowe po przeliczeniu
    beda 'realnie' nizsze-czyli bedac tam bede w najnizszym progu
    podatkowym, wracajac do Polski 'wpadne' w najwyzszy) 4)Jak to sie
    powinno liczyc? Czy jezeli nie przyjade przez 3lata, to bede i tak
    musial zaplacic podatek-czyli wrocic i zaplacic po kazdym pojedynczym
    roku, czy po powrocie zaplacic za 3lata? Wiem juz, ze jak
    wroce/odwiedze Polske to powinienem przed 20 nastepnego miesiaca
    wplacic zaliczke. Ale jezeli nie wroce(lub wroce/odwiedze Polske, ale
    nie bede dawal znaku zycia) to czy i tak powinienem skladac coroczne
    zeznanie podatkowe? Tylko za co-jezeli nie kozystam z dorg/sluzby
    zdrowia itd. CZY JEDYNYM ROZWIAZANIEM JEST ZRZECZENIE SIE
    OBYWATELSTWA?!! - niewykonalne, w koncu co bedzie z pszportem . I
    ostatnie: Jak to robia ci bogaci polacy, ktorzy placa na jakiejs wysepce
    podatki i nie musza placic w Polsce dodatkowych, a moze trzeba
    zalozyc firme w GB i wtedy nie bedzie juz sie placilo w Polsce,ale czy na
    pewno? Niestety moja wiedza nie pozwala odpowiedziec na powyzsze
    pytania z cala moca i swiadomoscia poprawnosci udzielonej
    odpowiedzi! Pozwala mi jeno na wtracenie swoich 3 groszy i
    podzielenie sie swoimi watpliwosciami. Dlatego z gory goraco dziekuje
    osobie pragnacej podzielic sie swoja wiedza i wiadomosciami, ktore
    rozwiewalyby powyzsze watpliwosci.
    pozdrowienia

    http://www.wcip.pl/pliki/0030.pdf

    -> http://usenet.pomocprawna.info