  • 1. Data: 2005-11-08 20:33:29
    Temat: Gdzie szukać...?
    Od: "tom" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Gdzie szukać odpowiedzi na pozornie banalne pytania typu: "mam zamiar
    sprzedać lodówkę - czy i jaki podatek, od jakiej kwoty; co gdy lodówka jest
    nowa, a co gdy stara?" albo "wykonałem szafę, ale sąsiad się nią zachwycił i
    kupił, itd, itp"
    Może na tym prostym przykładzie ktoś z Wielce Szanownych Forumowiczów pare
    zdań skrobnie?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-11 00:37:13
    Temat: Re: Gdzie szukać...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2005, tom wrote:

    > Witam
    > Gdzie szukać odpowiedzi na pozornie banalne pytania typu: "mam zamiar
    > sprzedać lodówkę - czy i jaki podatek, od jakiej kwoty; co gdy lodówka jest
    > nowa, a co gdy stara?"

    Formalnie w ustawach. PCC i PDoOF w tym przypadku :) (formalnie
    również VAT, żeby wyczytać że nie podlega :)).
    Nieformalnie - są różne strony www... jakieś książki pewnie też... ;)

    Uprzedzam: FORMALNIe to jesteśmy zobiwiązani znać CAŁE prawo.
    Włącznie z resztkami przepisów (nieuchylonych) wydanych jeszcze
    za marszałka Piłsudzkiego - do całego stosu tegorocznych dzienników
    ustaw. WSZYSTKO.

    > albo "wykonałem szafę, ale sąsiad się nią zachwycił i kupił, itd, itp"

    Przechlapane. Do 2003 takie coś (podatkowo) łapało się na DG.
    Jak jest teraz nie ma mądrych - pewnie wcześniej czy później
    ktoś zaryzykuje sprawę sądową (z powodu ZUS) zeby sprawdzić czy
    można "nie prowadząc DG produkować i sprzedawać szafy zrobione
    na własny użytek" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)