  • 1. Data: 2005-11-08 22:51:57
    Temat: Kasa fiskalna - pare pytan
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

    wlasnie kupilem kase fiskalna w zwiazku z tym mam kilka dla was prostych a
    dla mnie trudnych (bo nigdzie odp. nie moge znalezc) pytan.

    1.w celu odliczenia 50%, do US musze wyslac zgloszenie PRZED fiskalizacja
    kasy czy moge oba razem wyslac? (to moja pierwsza i jedyna kasa)
    2.odliczam tylko cene zakupu bez kosztu fiskalizacji?
    3.jak zaksiegowac jej zakup w ksiedze? slyszalem ze odliczonej kwoty nie
    moge dac w KUP, czyli w koszta tylko 50% kwoty netto a w ewid VAT nic nie
    wpisuje?
    4.ksieguje gdziekolwiek raporty miesieczne szczegolowe?
    5.najwazniejsze pyt. - jesli wystawiam fakture, dolaczam paragon do kopii,
    ale jak zaksiegowac FV aby nie bylo podwojnego przychodu? czytam ze nalezy
    sporzadzac je 'odrecznie' - tzn nie ksiegowac ich wogole? brzmi to co
    najmniej nierozsadnie. co z numeracja? instalowac specjalnie drugi program
    tylko do faktur, zeby moj prog. do ksiegowosci nie dodawal ich automatycznie
    do ewidencji??
    6.czemu nie moge ustawic godziny?! elemis mikro plus. - pyt. retoryczne :)
    strasznie toporna ta kasa..

    Domino

  • 2. Data: 2005-11-09 20:02:03
    Temat: Re: Kasa fiskalna - pare pytan
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Dr" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
    > wlasnie kupilem kase fiskalna w zwiazku z tym mam kilka dla was prostych a
    > dla mnie trudnych (bo nigdzie odp. nie moge znalezc) pytan.

    na wszystkie te pytania powinien znać odpowiedź serwis który fiskalizował Ci
    kasę.....
    pozdrawiam, Anna
    --
    www.annablue.pl

  • 3. Data: 2005-11-10 06:36:36
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > 1.w celu odliczenia 50%, do US musze wyslac zgloszenie PRZED fiskalizacja
    > kasy czy moge oba razem wyslac? (to moja pierwsza i jedyna kasa)

    Zgloszenie o liczbie i miejscu instalacji kasy winno byc zlozone we
    wlasciwym urzedzie skarbowym
    napozniej 1 dzien przed fiskalizacja.
    Zgloszenie o fiskalizacji wysyla sie do 7 dni po fiskalizacji

    > 2.odliczam tylko cene zakupu bez kosztu fiskalizacji?

    Teoretycznie cene zakupu , a praktycznie to serwis powinien wiedziec co
    zrobic
    zebys byl zadowolony

    > 3.jak zaksiegowac jej zakup w ksiedze? slyszalem ze odliczonej kwoty nie
    > moge dac w KUP, czyli w koszta tylko 50% kwoty netto a w ewid VAT nic nie
    > wpisuje?

    W KUP idzie cala wartosc netto. Fakture traktuje sie jako zwykla fakture
    kosztowa. Netto do KPiR a VAT do VAT :-)

    > 4.ksieguje gdziekolwiek raporty miesieczne szczegolowe?

    Nie, mozna zaksiegowac na koniec miesiaca raport miesieczny.

> [...]
    > najmniej nierozsadnie. co z numeracja? instalowac specjalnie drugi program
    > tylko do faktur, zeby moj prog. do ksiegowosci nie dodawal ich

    Fakture vat ze wzgledu na przepisy musisz miec w ewidencji. Najlepiej sla
    faktur
    z paragonami zrobic sobie osobna ewidencje. Takich faktur nie ujmuje sie do
    przychodu
    bo ich wartosc zawarta jest w raporcie miesiecznym z kasy fiskalnej

    > 6.czemu nie moge ustawic godziny?! elemis mikro plus. - pyt. retoryczne
    > :) strasznie toporna ta kasa..

    Zmiane czasu mozna dokonac po doowym raporcie zerujacym.

    Darek

  • 4. Data: 2005-11-11 00:50:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Nov 2005, Dariusz Domagała wrote:

    > W KUP idzie cala wartosc netto. Fakture traktuje sie jako zwykla fakture
    > kosztowa. Netto do KPiR a VAT do VAT :-)

    Ja rozumiałem pytanie tak: ze względu na zwrot VATu owa zwrócona
    część kwoty netto nie stanowi KUP ani nie daje prawa do odliczenia VAT.
    Pytaniem jest czy:
    - uznać że ma miejsce cały zakup kasy i zwort połowy, czyli
    zaliczenie całego zakupu w KUP a następnie zwrotu za przychód
    bądź zwrotu za korektę kosztu (to osobny podproblem)
    - uznać że ma miejsce wydatek w wysokości połowy ceny kasy
    oznaczając to na f-rze zakupu.
    Bo to że "kwota zwrócona w jakiejkolwiek formie" nie może być
    KUP to wiemy - wynika z ustawy !
    Czy powiadasz że nie ? ;)

    No i:
    - co z VAT. Tą połową :)

    Ze względu na porę nie będę czytał nie dotyczących mnie częsci
    ustawy :) tylko sugeruję że mi się twoja odpowiedź wydaje naciągana
    bo sugeruje iż można za KUP uznać całą wartość kasy mimo otrzymania
    zwrotu połowy.

    > Nie, mozna zaksiegowac na koniec miesiaca raport miesieczny.

    Ano można.

    > Fakture vat ze wzgledu na przepisy musisz miec w ewidencji. Najlepiej sla
    > faktur
    > z paragonami zrobic sobie osobna ewidencje.

    Dotąd nie mam uwag :)

    > Takich faktur nie ujmuje sie do przychodu
    > bo ich wartosc zawarta jest w raporcie miesiecznym z kasy fiskalnej

    A nie przeczysz aby sam sobie ?
    Wyraźnie piszesz wyżej że MOŻNA.
    Podatnik MOŻE.
    Podatnik NIE MUSI.
    Więc zdanie "nie ujmuje się do przychodu" dotyczy tylko i wyłącznie
    przypadku kiedy podatnik wybrał taką *możliwość* że przychody
    księguje z raportów mesięcznych KF !
    Ze co, że dla wielu podatników wygodne ? - ano wygodne.
    I że tak robią ? - ano wolno im.
    Ale to nie znaczy że "się nie księguje" !!!
    Ci co *tak wybrali* nie księgują drugi raz...
    Ale zakazu księgowania sprzedaży w oparciu o faktury (*wszystkie*
    faktury) plus obrót nie udokumentowany fakturami sobie nie przypominam
    - możesz podać ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd [protestujący]
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-12 09:43:03
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Ja rozumiałem pytanie tak: ze względu na zwrot VATu owa zwrócona
    > część kwoty netto nie stanowi KUP ani nie daje prawa do odliczenia VAT.
    > Pytaniem jest czy:

    Po ilosci zadanych pytan mam wrazenie ze jednak chodzilo o pytanie czy
    w koszty ma wpisac cala wartosc netto czy tylko 50% tej wartosci. Do
    'zaksiegowania'
    ew. zwrotu z US to jeszcze troche czasu i mysle ze pytajacy do tego dopiero
    dojdzie.

> [...]
    > ustawy :) tylko sugeruję że mi się twoja odpowiedź wydaje naciągana
    > bo sugeruje iż można za KUP uznać całą wartość kasy mimo otrzymania

    50% to jest ulga z tytułu zakupu kasy fiskalnej 'otrzymana' w podatku vat i
    nie ma zwiazku z KUP.

> [...]
    > Ale zakazu księgowania sprzedaży w oparciu o faktury (*wszystkie*
    > faktury) plus obrót nie udokumentowany fakturami sobie nie przypominam

    ???

    Darek

  • 6. Data: 2005-11-14 10:22:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Nov 2005, Dariusz Domagała wrote:

    > 50% to jest ulga z tytułu zakupu kasy fiskalnej 'otrzymana' w podatku
    > vat i nie ma zwiazku z KUP.

    Przyjąłem - mój błąd. Było zajrzeć do ustawy :[ !

    [...]
    [...]
    > ???

    J.w. - nie sprawdziłem. Po prawdzie dowolność jest ale tylko
    w skali "dzień albo miesiąc".
    Thx za budzenie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd