  • 41. Data: 2003-01-30 22:56:20
    Temat: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jan 2003, Michal wrote:
    [...]
    >+ przy okazji: znajde gdzies istruktarz odliczania rachunkow telefonicznych?
    >+ sygnalizowano mi zeby uwazac bo czesc idzie na kolejny miesiac a czesc na
    >+ poprzedni.

    Księgowi na grupie coś milczą jak takie pytanie pada :]
    Pewnie nikomu nie chce się dzielić faktur :), mi też nie.
    I mam jak zwykle problem z fakturą styczniową: dzielić/nie
    dzielić....

    >+ wogole czy musze cos dodatkowo robic skoro telefon jest zarejestrowany na
    >+ mnie a nie na firme?

    Kiepski pomysł: abonamentu nie odliczysz ("bo przecież Pan i tak
    płaci go dla celów prywatnych, nieprawdaż ?") a rozmowy "wg spisu".

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2003-01-31 06:23:35
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Michal wrote:
    > do jakiej kwoty/ jaki jest limit?
    0,25% przychodu. No i VAT nie odliczasz od reprezentacji i reklamy

    > jako przedmiot dzialnosci gospodarczej wpisalem: uslugi (w tym inform.),
    > handel detaliczny i hurtowy, import-export towarow i uslug. obszar dzialania:
    > caly kraj.
    > czy to powieksza troszke poszukiwania zrodel do odliczen? ;)
    "Na firmę" możesz kupić sobie nawet krokodyla. Albo dwa. Problem jest
    gdzie indziej. Krokodyl będący towarem musi być sprzedany, pojawić się
    na remanencie itp. Krokodyl zaś będący kosztem wymaga obrony sensu swej
    egzystencji w przedsiębiorstwie. Jeżeli umiesz wytłumaczyć smutnym, co
    krokodyl robi w kosztach uzyskania przychodu, kupuj śmiało!

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 43. Data: 2003-01-31 07:09:17
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>

    > No i jeszcze przeczytaj sobie te posty o konieczności zwrotu VATy od tych
    składników wyposażenia i EŚT których nie zlikwidowałeś lub
    > nie złomowałes do czasu zakończenia DG.

    Oczywiscie chodzi o EST od ktorych wczesniej VAT sie odliczylo ???

    Daniel

  • 44. Data: 2003-01-31 07:26:26
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>

    > Zrozum, że jeśli naliczysz tego VATu przykładowo 220zł, to co cię obchodzi
    czy całe 220 wyślesz do urzędu, czy 20 do urzędu a 200 do
    > dostawcy kosztów, który to wyśle do urzędu skarbowego.????
    > Różnica jest w terminach płatności i tyle. Jak sam wyślesz to jeszcze masz
    pewność zapłaty. Inaczej masz zafajdany obowiązek
    > sprawdzić czy dostawca kosztów VAT zapłacił:-(

    Chwila, bo ja z calosci Twojej wypowiedzi wynosze jaki ten vat jest zly i co
    by go nie ruszac.
    Skoro mam fakture za sluzbowy telefon, mam fakture za fachowe gazety i inne
    nizbedne mi do DB przedmioty a jestem winny panstwu 500 zl VAT'u to co mam
    oddac cale 500 ?? Nie powinienem ( bo ze moge to wiem ) odliczyc sobie vatu
    z tego telefonu, gazet itd ?? Troche pokretnie dla mnie to wyjasniles.
    Jesli niezleznie od tego czy VAT odliczy, ba niezaleznie od tego czy jestem
    vatowcem wydam w DG 1000 + VAT to skoro mam mozliwosc zwrotu tego VAT'u to
    czego mialbym go nie odliczac.

    BTW jesli idze o "oddawanie" VAT przy likwidowaniu DB. Np. Przez rok
    uzywalem firmowej komorki i z rachunkow za nia odliczalem VAT, jak przy
    likwidowaniu DG mam ten VAT oddac ??

    Dziekuje z gory za odpowiedz i prosze o wyrozumialosc bo grupe czytam od
    miesiaca i jeszcze zielony jestem.

    Daniel

  • 45. Data: 2003-01-31 08:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Daniel Chlodzinski wrote:
    [...]
    >+ Oczywiscie chodzi o EST od ktorych wczesniej VAT sie odliczylo ???

    Ściśle rzecz biorąc: od których *można było* odliczyć.
    VAT można legalnie podarować :>, jak ktoś lubi, ale to nie
    uprawnia do traktowania go jako nieodliczony !

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2003-01-31 08:20:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ BTW jesli idze o "oddawanie" VAT przy likwidowaniu DB. Np. Przez rok
    >+ uzywalem firmowej komorki i z rachunkow za nia odliczalem VAT, jak przy

    Nijak. Chodzi o VAT od tego co ci zostanie "w ręce" :), czyli
    towary, materiały, wyposażenie, ŚT...

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2003-01-31 08:30:12
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    > Księgowi na grupie coś milczą jak takie pytanie pada :]
    > Pewnie nikomu nie chce się dzielić faktur :), mi też nie.
    > I mam jak zwykle problem z fakturą styczniową: dzielić/nie
    > dzielić....

    sek w tym ze ja nie bardzo mam inne koszty.

    > Kiepski pomysł: abonamentu nie odliczysz ("bo przecież Pan i tak
    > płaci go dla celów prywatnych, nieprawdaż ?") a rozmowy "wg spisu".

    heh no ladnie :|
    czyli poki co wyjdzie ze od dochodu bede mogl odliczyc tylko kilka gazet i
    bilet miesieczny.

  • 48. Data: 2003-01-31 08:30:26
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > VAT można legalnie podarować :>, jak ktoś lubi, ale to nie
    > uprawnia do traktowania go jako nieodliczony !

    CZyli jesli kupie na firme np komputer i vatu z tego komputera sobie nie
    odlicze to czy przy likwidacji DG bede i tak musial ten VAT z komputera
    oddac panstwu ?? Przeciez go nie odliczylem, tylko podarowalem. Jesli tak
    jest to nie moge "przepuscic" zadnej FV i z kazdej bezlitosnie odliczac VAT,
    bo predzej czy pozniej bede go musial panstwu oddac.
    Daniel

  • 49. Data: 2003-01-31 08:55:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ odlicze to czy przy likwidacji DG bede i tak musial ten VAT z komputera

    Dokładnie tak...

    >+ Przeciez go nie odliczylem, tylko podarowalem.

    Owszem, darowanie jest legalnie (nieodliczenie VATu nie pozwala
    na "zahaczenie" podatnika, tak jak można by to robić zarzucając
    mu np. ukrywanie kosztów, jeśli zapomni wpisać faktury zakupu
    do ewidencji).
    Ale skoro podarowałeś to podarowałeś, a przy zamknięciu VAT się
    państwu *należy* !
    Zaś cofnięcie darownizny u nas nie jest rzeczą prostą :)

    >+ Jesli tak
    >+ jest to nie moge "przepuscic" zadnej FV i z kazdej bezlitosnie odliczac VAT,

    BTW: wiesz że bilety komunikacyjne, na których wyszczególniono
    stawkę i kwotę VAT *oraz* odległość taryfową > 50km również
    "podchodzą" pod faktury ? Do "bezlitosnego..." :)

    >+ bo predzej czy pozniej bede go musial panstwu oddac.

    No nie, to co zostanie "skonsumowane w celu DG" to zostanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2003-01-31 09:06:15
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > "podchodzą" pod faktury ? Do "bezlitosnego..." :)

    > No nie, to co zostanie "skonsumowane w celu DG" to zostanie :)

    Ale jesli kupie komputer za 2500 + 550 VAT, i ten VAT sobie odlicze, to jak
    mam sie zachowac przy likwidacji firmy za rok. Moj komputer bedzie wtedy
    wart np. 1000 zl + 220 VAT. Czyli moge go sprzedac i oddac panstwu 220 zl
    VAT'u, czy tez mam oddac caly odliczony rok wczesniej VAT ??

    Daniel