  • 1. Data: 2003-01-28 12:03:50
    Temat: Re: ryczałt - pit 28
    Od: j...@p...onet.pl

    > Witam,
    > Oto moje pyatnie
    > Poradzno mi bym jeszcze w grudniu opłacił sładkę zdowotną za grudzień(
    > zamist w normalnym terminie w styczniu)-celem odliczenia.
    > Moje pyatnie - czy ewidecji przychodów (przy wyliczaniu ryczału naleznego za
    > grudzień ) odliczam sobie 2 skałdnki(za listopad która zapłaciłem w grudniu
    > i za grudzień tez zapłaconą w grudniu) natomiast w styczniu nie odliczam
    > nic - tylko płacę ryczał wielości 3% od pzrychodów? Prosze o pomoc- do
> [...]
    Ja mam pytanie do Ciebie :)
    Czy będąc na ryczałcie, co miesiąc płacisz tylko 3% od przychodów, czy jakąś
    stałą kwotę do US z tytulu prowadzenia działalności opodatkowanej + te 3% ?
    Przypuśćmy, że nie mam żadnych dochodów w miesiącu, to czy nic nie zapłacę do
    US i czy w przychody jest wkalkulowana składka zdrowotna?
    Dzięki z góry i sorki ze nie na temat.

  • 3. Data: 2003-01-28 14:19:30
    Od: "sabina" <s...@m...icpnet.pl>

    w PIT 28 odliczasz składki zdrowotne zapłacone w danym roku, więc jeśli
    zapłaciłeś za grudzień w grudniu to ją odliczasz (jeśli masz od czego) a w
    styczniu nie odliczasz-chyba, że za styczeń zapłacisz znowu wcześniej tj. w
    styczniu to sobie odliczysz.