  • 1. Data: 2005-08-28 21:28:33
    Temat: Gdzie zgłoszenie do ZUS ?
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    poniewaz otrzymalem sprzeczne informacje,
    probuje jeszcze poki co, tu zapytac;
    gdzie sie sklada zgloszenie do ZUS-u,
    OF przy uruchomieniu nowej dzialalnosci,
    w miejscu zameldowania stałego,
    czy w miejscu siedziby "firmy" ?
    (inne wojewodztwa)

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-29 09:10:17
    Temat: Re: Gdzie zgłoszenie do ZUS ?
    Od: "Halina Marciniak (MAZA)" <NO_SPAM@no_spam>

    Przedsiębiorca jest zobowiązany w terminie 7 dni od przyjęcia do pracy lub
    rozpoczęcia współpracy, samodzielnie i bezpośrednio dokonać zgłoszenia do
    ubezpieczeń w jednostce organizacyjnej ZUS właściwej terytorialnie dla
    siedziby firmy. W celu dokonania zgłoszenia należy pobrać w oddziale ZUS
    odpowiednie formularze. Przed wypełnieniem formularza należy zapoznać się
    z instrukcją ("Zasady wypełniania dokumentów ubezpieczeniowych. Poradnik
    dla płatników składek. Warszawa. Styczeń 1999 r." - publikacja ZUS) oraz
    wskazówkami zamieszczonymi na formularzu.

    Potrzebne dokumenty:
    ? numer REGON,
    ? numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i nazwa organu
    prowadzącego rejestr,
    ? numer rachunku bankowego,
    ? dane personalne,
    ? numery NIP (wszystkich osób),
    ? nr i seria dowodów tożsamości.

    Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
    systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 z późniejszymi
    zmianami).

    --
    Halina Marciniak
    Biuro Księgowe "MAZA"

  • 3. Data: 2005-08-29 11:00:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Aug 2005, Halina Marciniak (MAZA) wrote:

    > Przedsiębiorca jest zobowiązany w terminie 7 dni od przyjęcia do pracy

    Hm...
    ale to chyba chodzi o zgłoszenie pracownika (przez przedsiębiorcę).
    Jasiek pytał o ubezpieczenie *siebie* (przedsiębiorcy) :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 4. Data: 2005-08-29 20:27:33
    Temat: Re: Gdzie zgĹ?oszenie do ZUS ?
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > ale to chyba chodzi o zgłoszenie pracownika (przez przedsiębiorcę).

    ten nagłowek jest tak zagmatwany,
    że dalej nic nie wiem, jest tam o pracowniku, ale...
    samo określenie "terytorialny" kieruje mnie w stronę,
    że jednak tam gdzie siedziba...
    ale tak napewno to dalej nie wiem...:)

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-29 20:29:49
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    "Halina Marciniak (MAZA)" <NO_SPAM@no_spam>
> [...]
    zgłoszenia do
    > ubezpieczeń w jednostce organizacyjnej ZUS właściwej terytorialnie dla

    jakies to zakrecone na maxa...
    ale chyba jednak tam gdzie siedziba...
    dziekuje...

    --