  • 1. Data: 2002-02-28 23:11:31
    Temat: Gra z nagrodmi - jakie podatki
    Od: "Zoran" <d...@s...pl>

    Witam
    Mam zamiar zalozyc firme, zajac sie forma rozrywki, dokladniej mowiac grami
    w ktorych mozna cos wygrac.
    Czy taka dzialalnosc jest jakos specjalnie opodatkowana ?
    Jezeli nie to jaki podatek w tym przypadku jest najlepszy: VAT, ryczlt, moze
    cos innego?
    Za wszystkie odpowiedzi dzieki.
    Zoran
    d...@s...pl

  • 2. Data: 2002-03-01 22:43:24
    Temat: Re: Gra z nagrodmi - jakie podatki
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Zoran wrote:

    >+ Witam
    >+ Mam zamiar zalozyc firme, zajac sie forma rozrywki, dokladniej mowiac grami
    >+ w ktorych mozna cos wygrac.
    >+ Czy taka dzialalnosc jest jakos specjalnie opodatkowana ?

    Tak. Rzuć okiem na ustawę ds. podatku VAT.
    Jeszcze gazetaprawna.info.pl, wybrać "aktualności" i tam
    z prawej strony (druga kolumna od prawej !) u góry (ale *pod*
    paskiem z datą) jest link do "nowelizacja ustawy o VAT".
    Przypadkiem widziałem tam kilka słów o "grach i zakładach
    wzajemnych" (nie wnikałem bo nie moja działka).

    >+ Jezeli nie to jaki podatek w tym przypadku jest najlepszy: VAT, ryczlt, moze
    >+ cos innego?

    To dla porządku: rozliczanie podatku osobistego (możliwe rozwiązania:
    karta podatkowa, ryczałt, zasady ogólne i pełna księgowość) nie
    ma związku z VATem, tj. (poza PK ze względu na kwoty :)) możliwe
    są kombinacje VAT/nieVAT.
    Oczywiście są ograniczenia na prowadzone rodzaje działalności,
    i "jak tam gry" - nie wiem.

    Poszukaj na:
    - www.infor.pl
    - firma.onet.pl