  • 1. Data: 2002-03-01 05:40:48
    Temat: Problem z VAT - struktura czy nie?
    Od: "leHQ" <l...@p...onet.pl>

    Spółka Cywilna prowadzi sklep spożywczy, tym samym prowadząc sprzedaż
    opodatkowaną VAT (rejestr zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną)

    jednocześnie Spółka wynajęła wspólnikowi mieszkanie i co miesiąc wystawia
    fakturę VAT za czynsz i tu powstaje sprzedaż zwolniona 120 zł. Pozostałe
    koszty związane z mieszkaniem zgodnie z podpisaną umową na wynajem (łącznie
    z zarządem mieszkania) są refakturowane - sprzedaż opodatkowana!

    Pytanie:
    czy w takim przypadku zakupy towarów innych niż do sprzedaży we wspomnianym
    sklepie wchodzą do rejestru towarów związanych ze sprzedażą opodatkowaną,
    czy opodatkowaną i zwolnioną? Struktura czy nie?

    leHQ

  • 2. Data: 2002-03-01 13:31:03
    Temat: Re: Problem z VAT - struktura czy nie?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "leHQ" <l...@p...onet.pl> wrote in message news:a5n6m6$hfd$1@news.onet.pl...
    > Spółka Cywilna prowadzi sklep spożywczy, tym samym prowadząc sprzedaż
    > opodatkowaną VAT (rejestr zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną)
    [...]
> [...]
    > sklepie wchodzą do rejestru towarów związanych ze sprzedażą opodatkowaną,
    > czy opodatkowaną i zwolnioną? Struktura czy nie?

    Z pamieci czyli z nikad....
    jesli firma POTRAFI wyodrebnic ktore zakupy sluza sprzedazy opodatkowanej a
    ktore zwolnionej to wg "celu" a jesli nie potrafi - "struktura".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-03-01 22:47:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ jesli firma POTRAFI wyodrebnic ktore zakupy sluza sprzedazy opodatkowanej a
    >+ ktore zwolnionej to wg "celu" a jesli nie potrafi - "struktura".

    AFAIR "jeśli można wyodrębnić".
    .. Tj. jeśli dany zakup OCZYWIŚCIE nie miał związku ze sprzedażą
    opodatkowaną to nie można użyć struktury. Natomiast jeśli
    nie da się prosto wykazać "tyle a tyle" to struktura jest
    uzasadniona.
    Jak widać moze być obosieczne :)
    (ale też nie sprawdzałem w ustawie ! :])

    Pozdrowienia, Gotfryd