  • 1. Data: 2005-12-03 15:35:15
    Temat: Grafik - wolny zawód?
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Czy działalność określona w PKD jako 74.87.B -działalność projektantów
    graficznych jest w świetla prawa wolnym zawodem?

  • 2. Data: 2005-12-04 09:08:00
    Temat: Re: Grafik - wolny zawód? (+ grafika a ryczałt)
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    To może inaczej:

    Czy grafika/projektowanie mogą być rozliczane w formie ryczałtu? Osobiście
    ciężko mi to podpiąć pod którąkolwiek z wymienionych w ustawie działalności
    objętych ryczałtem, ale być może to tylko kwestia interpretacji i już ktoś
    próbował (byle nie na najwyższą stawkę)?

  • 3. Data: 2005-12-04 18:56:36
    Temat: Re: Grafik - wolny zawód?
    Od: "moczar" <m...@o...tosiewytnie.pl>

    Użytkownik "macias" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Czy działalność określona w PKD jako 74.87.B -działalność projektantów
    > graficznych jest w świetla prawa wolnym zawodem?

    IMO to raczej nie. Nie ma tu więzi z klientem, nie ma deontologii, misji
    społecznej. Nie jest to też zawód zaufania publicznego.

    --
    moni K.
    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"

  • 4. Data: 2005-12-05 13:24:07
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/3/2005 4:35 PM, Użytkownik macias napisał:
    > Czy działalność określona w PKD jako 74.87.B -działalność projektantów
    > graficznych jest w świetla prawa wolnym zawodem?

    Pytanie, co to ma wspólnego z podatkami?

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-12-06 08:51:27
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > Pytanie, co to ma wspólnego z podatkami?

    Choćby to, że przy niektórych formach opodatkowania należy określić rodzaj
    wykonywanej działalności. Np. wolne zawody mogą być opodatkowane ryczałtem.

  • 6. Data: 2005-12-06 11:24:31
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/6/2005 9:51 AM, Użytkownik macias napisał:

    > Choćby to, że przy niektórych formach opodatkowania należy określić rodzaj
    > wykonywanej działalności. Np. wolne zawody mogą być opodatkowane ryczałtem.

    W ustawie jest definicja co rozumie się przez wolny zawód.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-12-06 18:26:44
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > W ustawie jest definicja co rozumie się przez wolny zawód.

    Tak, tylko ja nie wiem, jak to zinterpretować.
    I widzę, że Ty też masz z tym kłopot, bo nie podałeś jednoznacznej odpowiedzi,
    dlatego właśnie zapytałem.

    Pozdrawiam!
    Maciej

  • 8. Data: 2005-12-07 08:12:42
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/6/2005 7:26 PM, Użytkownik macias napisał:

    > Tak, tylko ja nie wiem, jak to zinterpretować.
    > I widzę, że Ty też masz z tym kłopot, bo nie podałeś jednoznacznej odpowiedzi,
    > dlatego właśnie zapytałem.

    Nie ma czegoś takiego jak jedynie obowiązująca definicja wolnego zawodu.
    Wg przepisów o ryczałcie wolnym zawodem jest to co w definicji, "ogólna"
    ustawa podatkowa w ogóle nie posługuje się tym pojęciem, inne gałęzie
    prawa mają pewnie swoją definicję a wg mnie grafik jest jak najbardziej
    wolnym zawodem bo nie pracuje w systemie "najn to fajf" (no chyba, że
    jest na etacie).

    Jeśli chodzi o ryczałt to definicja zawiera zamknięty wykaz zawodów,
    które są uważane za wolny zawód i grafika tam nie ma co nie znaczy, że
    nie może rozliczać się ryczałtem ale jeśli chciałeś zapytać o możliwość
    zastosowania ryczałtu w swoim przypadku to źle zadałeś pytania.

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2005-12-07 16:35:08
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie może rozliczać się ryczałtem ale jeśli chciałeś zapytać o możliwość
    > zastosowania ryczałtu w swoim przypadku to źle zadałeś pytania.

    Właśnie o to chciałem zapytać. Dziękuję za sformułowanie pytania.
    Więc mogę? Zgodnie z prawem? Z jaką stawką ryczałtu?

    Pozdrawiam!

  • 10. Data: 2005-12-08 07:58:19
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Czy nie?