  • 1. Data: 2005-12-03 12:17:54
    Temat: czy moge cos odliczyc nie majac aktu notarialnego na mieszkanie...????????
    Od: swiety <s...@n...ma.adresu.pl>

    aktualnie oczekuje na wybudowanie mieszkania... termin 12.1006
    mam kredyt hipoteczny i juz tam cos splacam ....
    czyw 2005 roku od podatku moge odliczyc jakies odesteki ..??
    czy jak zakupie w 2005 roku jakies materialy budowlane na wykonczenie
    mieszkania moge cos odliczyc .(VAT).????
    mieszkania jeszcze nie ma ale zakupic chyba cos moge prosze o podpowiedz
    albo gdzie moge o tym poczytac
    dziekuje

  • 2. Data: 2005-12-03 14:41:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    swiety wrote:
    > aktualnie oczekuje na wybudowanie mieszkania... termin 12.1006
    > mam kredyt hipoteczny i juz tam cos splacam ....
    > czyw 2005 roku od podatku moge odliczyc jakies odesteki ..??

    jeśli dalej w ustawie jest napisane "poniósł wydatki..." to możesz.
    liczy się byś miał fakturę a nie żebys był właścicielem.

    > czy jak zakupie w 2005 roku jakies materialy budowlane na wykonczenie
    > mieszkania moge cos odliczyc .(VAT).????

    nie.
    tu już w ustawie jest wyraźnie napisane: posiad tytuł prawny do lokalu,
    a ty takowego nie posiadasz

    > mieszkania jeszcze nie ma ale zakupic chyba cos moge prosze o podpowiedz
    > albo gdzie moge o tym poczytac
    > dziekuje
    no właśnie US interpretuje to inaczej.
    Że zakupy możesz robić jak już masz mieszkanie, a nie jak będziesz
    wiedział, że będziesz miał.
    Cchesz być pierwszym, który tą intrpretację US zmieni?

  • 3. Data: 2005-12-05 13:58:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-12-2005 15:41, Użytkownik witek napisał:

    > jeśli dalej w ustawie jest napisane "poniósł wydatki..." to możesz.
    > liczy się byś miał fakturę a nie żebys był właścicielem.

    o ile dobrze kojarze, jest tez napisane,ze budynek/lokal musi juz byc
    oddany do uzytku
    wiec sama splata odsetek to jeszcze za malo

  • 4. Data: 2005-12-05 14:22:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gonia wrote:

    > o ile dobrze kojarze, jest tez napisane,ze budynek/lokal musi juz byc
    > oddany do uzytku

    raczej na pewno nie.
    Bo ciężko brać kredyt na wybudowanie mieszkania, które już jest wybudowane.

  • 5. Data: 2005-12-06 12:22:03
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-12-2005 13:17, Użytkownik swiety napisał:

    > aktualnie oczekuje na wybudowanie mieszkania... termin 12.1006
    > mam kredyt hipoteczny i juz tam cos splacam ....
    > czyw 2005 roku od podatku moge odliczyc jakies odesteki ..??

    (...)

    > mieszkania jeszcze nie ma ale zakupic chyba cos moge (...)

    nie wiem czy ciezko, skoro napisano wyzej, że kredyt już jest,
    mieszkania jeszcze nie ma, odsetki są spłacane;>

    ale faktycznie, może źle zrozumiałam