  • 1. Data: 2005-12-03 08:24:22
    Temat: mieszkanie a DG
    Od: marcin <m...@o...pl>

    Witam
    Otwieram DG jako osoba fizyczna, miejscem dzialalności jest miejsce
    zamieszkania.
    Teraz mam wątpliwość, gdzieś obilo mi się o uszy, że inne są oplaty
    za energię elektryczną dla firm inny dla osób prywatnych. Czy to prawda?
    Czy muszę zatem mątować osobny licznik. Dzaielalność prowadziłbym w
    jednym pokoju.
    Czy muszę zglosić też ten fakt do Spółdzielni (podobno za te
    powierzchnię będzie inna oplata).
    Jak z pozostałymi mediami np. telefon, internet itp. ?
    A może wystarczy podpisać umowę z samym sobą na wynajem albo jakoś
    inaczej zalatwić tę sprawę.
    A może nie dotyczy to osoby fizycznej prowadzącej DG?
    Proszę o wyjasnienie mi tych kwestji.
    Wielkie dzięki.
    pozdr,
    mk

  • 2. Data: 2005-12-03 18:00:23
    Temat: Re: mieszkanie a DG
    Od: Mario <n...@o...pl>

    marcin napisał(a):

    > ...gdzieś obilo mi się o uszy, że inne są oplaty
    > za energię elektryczną dla firm inny dla osób prywatnych. Czy to prawda?
    To zależy od umowy zawartej z zakładem energetycznym. Przeczytaj swoją,
    czy zakład coś zastrzegał, Ale raczej nie
    > Czy muszę zatem mątować osobny licznik. Dzaielalność prowadziłbym w
    > jednym pokoju.
    j.w.
    > Czy muszę zglosić też ten fakt do Spółdzielni (podobno za te
    > powierzchnię będzie inna oplata).
    prawda. podatek od nieruchomości jest wyższy. pozostałe opłaty raczej
    nie, ale statut spółdzielni też warto przeczytać.
    > Jak z pozostałymi mediami np. telefon, internet itp. ?
    w koszty, w przypadku telefonu billingi będą potrzebne do szczegółowego
    rozliczenia rozmów "firmowych"
    > A może wystarczy podpisać umowę z samym sobą na wynajem albo jakoś
    > inaczej zalatwić tę sprawę.
    niestety - sam sobie uslug swiadczyć nie możeż - jest na to artykuł -
    kiedyś dość ważna sprawa z rolnikami w tym temacie była.

  • 3. Data: 2005-12-03 19:21:04
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    A jak sprawa wygląda w przyopadku prowadzenia DG w domu własnym,
    wolnostojącym. Powiedzmy w w piwnicy mam wydzielone pomieszczenie. Nie chce
    wciagać w koszty żadnych rachunków za prąd albo gaz tudzież wode. Czy trzeba
    jakoś uwzglednić te działalność w budżecie domowym?
    morghul

  • 4. Data: 2005-12-03 22:05:05
    Od: Mario <n...@o...pl>

    morghul napisał(a):
    > Nie chce wciagać w koszty żadnych rachunków za prąd albo gaz tudzież wode.

    Tak się zawsze mówi na początku. Później człowieka dopada mania brania
    faktur na wszystko.

    Nie musisz robić nic. Twój dom jest siedziba firmy - to wszystko. Nie
    musisz nawet wydzielać czegokolwiek - chyba że zamieżasz mieś w tym
    garażu sklep, linię produkcyjną, 5 stanowisk dla hafciarek, itp.

  • 5. Data: 2005-12-03 23:04:07
    Od: "DJ" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Mario" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od umowy zawartej z zakładem energetycznym. Przeczytaj swoją,
    > czy zakład coś zastrzegał, Ale raczej nie

    Nie jestem specem od tych spraw, ale coś musi być na rzeczy, bo nie dalej
    jak pół roku temu do domu rodziców zapukała ekipa z Zakładu Energetycznego.
    Sprawdzali, czy rodzice nie prowadzą DG w domu, bo rachunki za energię
    wydawały im się podejrzanie wysokie. Rodzice 100m od domu mają firmę (ten
    sam adres), więc pewnie pracownicy ZE pomyśleli, że trochę działalności
    przenieśli sobie do salonu i teraz wykorzystują tańszą energię ;-).

    Pozdr
    DJ