  • 1. Data: 2007-05-24 10:38:48
    Temat: HELP - licencja/program z USA - jak to rozliczyc ???
    Od: a...@p...onet.pl

    Czesc,

    jak to kurna wyglada, bo ja juz zglupialem. Rozmawialem z ksiegowa i
    to jest jej wersja.

    kupujac program (program z sieci + licencja emailem) place
    amerykanskiej firmie 50 USD.

    Wg ksiegowej powinienen zaplacic zryczaltowany podatek 20% wartosci
    (od praw autorskich i pokrewnych) a nastepnie doliczyc do tego polski
    VAT. A jeszcze wg niej, powinienem zaplacic mniej tej amerykanskiej
    firmie, bo ja niby za nich mam zaplacic ten podatek!!!!!

    Ksiegowa powoluje sie na Ustawe o Podatku Dochodowym od osob
    fizycznych - art. 29 ustep 1 punkt 1

    Jak to w takim razie jest??? Przerabial ktos taki przypadek?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2007-05-24 11:08:18
    Temat: Re: HELP - licencja/program z USA - jak to rozliczyc ???
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello adresssFAKE,

    Thursday, May 24, 2007, 12:38:48 PM, you wrote:

> [...]
    > amerykanskiej firmie 50 USD.
    > Wg ksiegowej powinienen zaplacic zryczaltowany podatek 20% wartosci

    Zgłupiała?

    > nastepnie doliczyc do tego polski VAT.

    Doliczyc i odliczyć - efekt zerowy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2007-05-24 12:16:17
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Ja kupuj c w USA nie p aci em adnego VATu (bo go nie ma), a kwoty
    wci gn em w KUP na podstawie dowodów wewn trznych i wydruku z karty
    (z banku polskiego), któr p aci em.

  • 4. Data: 2007-05-24 12:50:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 13:08:18 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Zgłupiała?

    Faktycznie jest taki myk że od licencji/praw majątkowych
    płaci się zaliczkę za nabywcę, za mnie firma z innego kraju pobrała
    zaliczkę u siebie. Tylko nie wiem czy od softu też to się liczy -
    trzeba przejrzć umowę polsko-jankeską o unikaniu podwójnego opodatkowania.

  • 5. Data: 2007-05-24 12:50:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 14:16:17 DarkStar <p...@g...com> napisał(a):

    > Ja kupuj c w USA nie p aci em adnego VATu (bo go nie ma), a kwoty
    > wci gn em w KUP na podstawie dowodów wewn trznych i wydruku z karty
    > (z banku polskiego), któr p aci em.

    To błąd- import takich usług podlega opodatkowaniu w PL.

  • 6. Data: 2007-05-24 13:37:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello tommyz,

    Thursday, May 24, 2007, 2:50:23 PM, you wrote:

> [...]
    > zaliczkę u siebie. Tylko nie wiem czy od softu też to się liczy -
    > trzeba przejrzć umowę polsko-jankeską o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    Ale to dotyczy umów o wykonanie oprogramowania a nie kupowania w
    sklepie internetowym gotowego oprogramowania. Od Microsoftu też
    zażądasz 20% PDOF?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2007-05-24 13:41:50

    Dnia 24-05-2007 o 15:37:01 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Ale to dotyczy umów o wykonanie oprogramowania a nie kupowania w
    > sklepie internetowym gotowego oprogramowania. Od Microsoftu też
    > zażądasz 20% PDOF?

    Racja, dobry patent :)