  • 1. Data: 2007-05-24 06:17:19
    Temat: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>

    Firma z Niemiec chce, abym pracował dla niej zdalnie przy produkcji
    oprogramowania.

    - Jakie formy prawne mamy do wyboru?
    - Czy muszę lub czy opłaca się zakładać w tym celu D.G. lub Sp. z
    o.o.?
    - Gdzie o tym poczytać? Ostro googlowałem, ale brak konkretów.

    Nie jestem prawnikiem. Od czego zacząć by rozpoznać temat? Z góry
    serdecznie dziękuję!

  • 2. Data: 2007-05-24 07:28:44
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1179987439.676686.73630@p77g2000hsh.googlegroup
    s.com...
    Firma z Niemiec chce, abym pracował dla niej zdalnie przy produkcji
    oprogramowania.

    >- Jakie formy prawne mamy do wyboru?

    Wszystkie chyba.
    W tym także zatrudnienie u nich.

  • 3. Data: 2007-05-24 12:18:50
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Możesz założyć działalność, zarejestrować się jako płatnik VAT (VAT-
    UE!) i wystawiać im co miesiąc faktury z zerową stawką. I tyle.

  • 4. Data: 2007-05-24 12:34:01
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    Możesz założyć działalność, zarejestrować się jako płatnik VAT (VAT-
    UE!) i wystawiać im co miesiąc faktury z zerową stawką. I tyle.

    Nie 0%! Twoje uslugi nie podlegaja VAT.
    Wpisujesz w pole VAT "nie podlega", "np" ewentualnie dajesz kreche "--"
    I chyba musi byc dopisek na fakturze, ze podatek odprowadzi Twoj
    zleceniodawca ( poszukaj w rozporzadzeniu o wystawianiu faktur)

  • 5. Data: 2007-05-24 12:53:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 14:34:01 Lobo <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > I chyba musi byc dopisek na fakturze, ze podatek odprowadzi Twoj
    > zleceniodawca ( poszukaj w rozporzadzeniu o wystawianiu faktur)

    Dokładnie - bez kwoty podatku, stawki podatku i kwoty wraz z podatkiem

  • 6. Data: 2007-05-24 12:54:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 14:18:50 DarkStar <p...@g...com> napisał(a):

    > Możesz założyć działalność, zarejestrować się jako płatnik VAT (VAT-
    > UE!)

    Po co (VAT-UE!) ?

  • 7. Data: 2007-05-24 13:04:41
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Stawka dla wewnątrzwspólnotowej wymiany towarów wynosi 0%! I jak
    najbardziej podlega VAT. Przeciez w całej Unii Europejskiej obowiązuje
    VAT, tylko z różnymi stawkami. NP mamy wtedy jak eksportujemy poza
    terytorium UE. I właśnie po to VAT-UE, żeby móc stosować zerową stawkę.

  • 8. Data: 2007-05-24 13:08:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 09:28:44 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    s.com...
    > Firma z Niemiec chce, abym pracował dla niej zdalnie przy produkcji

    Ciekawi mnie jak jest z umową o dzieło w takim wypadku. Czy trzeba
    samodzielnie odprowadzać składki, tak jak jest przy umowach z podmiotami
    spoza UE? A może wejście do UE spowodowało że płatnikiem składki jest
    inny podmiot z UE, mimo że nie jest z Polski?

    p. m.

  • 9. Data: 2007-05-24 13:21:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-05-2007 o 15:08:09 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > spoza UE? A może wejście do UE spowodowało że płatnikiem składki jest
    > inny podmiot z UE, mimo że nie jest z Polski?

    UoD chyba się rozlicza na jakimś PIT-53.

  • 10. Data: 2007-05-24 13:22:45

    Dnia 24-05-2007 o 15:04:41 DarkStar <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > VAT, tylko z różnymi stawkami. NP mamy wtedy jak eksportujemy poza
    > terytorium UE. I właśnie po to VAT-UE, żeby móc stosować zerową stawkę.

    Ja rozumiem że wg marksa praca robotnicza to byl towar cenniejszy niz inne
    ;)
    ale mineło już ponad 100 lat :)