  • 1. Data: 2003-08-29 12:54:38
    Temat: Handel nieruchomosciami - czy potrzebne zezwolenie?
    Od: "Bodhi Satfa" <b...@w...pl>

    Witam,
    Prowadze firme o osobowosci fizycznej, typu handel towarami poprzez
    Internet. Czy moja firma moze zakupowac nieruchomosci poprzez kredyt
    hipoteczny i osiagac wplywy z tytulu najmu zarowno powierzchni
    mieszkaniowych jak i pod dzialalnosc gospodarcza? A moze wymagane sa
    zezwolenia do takiej dzialalnosci? Jezeli tak, to jakie?
    --
    bodhi

  • 2. Data: 2003-09-02 08:21:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, Bodhi Satfa wrote:

    >+ Witam,
    >+ Prowadze firme o osobowosci fizycznej, typu handel towarami poprzez
    >+ Internet. Czy moja firma moze zakupowac nieruchomosci

    Zdziwiłbym się jakby nie... !
    Chociaż... istnieją ograniczenia dla nierezydentów... Znaczy:
    czy jesteś obywatelem polskim ??

    >+ poprzez kredyt hipoteczny

    ...a to już nie wiem, co rozumiesz przez "może" ;)
    Bank może uznać że nie może ci dać kredytu, tak szukając
    uzasadnień czemu "nie może" :)

    >+ i osiagac wplywy z tytulu najmu zarowno powierzchni
    >+ mieszkaniowych jak i pod dzialalnosc gospodarcza? A moze wymagane sa
    >+ zezwolenia do takiej dzialalnosci? Jezeli tak, to jakie?

    Do najmu ??
    Pierwsze słyszę... Co innego handel nieruchomościami czy
    zarządzanie wspólnotą. Ale najem... to IMHO tak jak
    sprzedaż pietruszki: masz -> najmujesz -> odprowadzasz
    podatek (nie licząc tego że od własnej pietruszki się
    nie odprowadza, co jest OT ale TG :) !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)