  • 1. Data: 2003-08-29 15:15:44
    Temat: KRUS (apropos artukułu Wprost)
    Od: "WeSuŁ" <w...@t...wytnij.pl>

    Witam!

    Czy mi sie tylko wydaje, czy wystaczy rozpocząć hodowle rybek, kur, grzybów
    itp. żeby stać się rolnikiem i należeć do KRUS?
    Pytam nie bez powodu; mianowicie planuje otworzyć działalność gospodarczą i
    absolutnie nie usmiecha mi się płacić co miesiąc prawie 800pln na ZUS,
    tymbardziej że jak to w każdym interesie, albo się uda albo sie nie uda, a
    początki są zawsze najgorsze.
    Absolutnie nie podejrzewam Wprost o celowe wprowadzenie w błąd, ale czy
    wymagania KRUS są rzeczywiście tak śmiesznie małe? Czy może jest w tym jakiś
    haczyk, którego nie doczytałem/nie znalazł się w artykule?
    Proszę o pomoc w tej materii. Jeżeli ktoś zna to z praktyki, będę wdzięczny
    za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2003-08-29 15:46:11
    Temat: Re: KRUS (apropos artukułu Wprost)
    Od: "mival" <m...@w...pl>

    > Proszę o pomoc w tej materii. Jeżeli ktoś zna to z praktyki, będę
    wdzięczny
    > za wszelkie sugestie

    Witam,
    znam to z praktyki (zreszta studenckiej) w US.

    Niestety wiaze mnie tajemnica skrabowa ...

    Pozdroofka

    Mihai

    ---

  • 3. Data: 2003-08-29 18:32:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, WeSuŁ wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Czy mi sie tylko wydaje, czy wystaczy rozpocząć hodowle rybek, kur, grzybów
    >+ itp. żeby stać się rolnikiem i należeć do KRUS?

    Mi się wydaje że tak, ale pod warunkami: np. nie prowadzi
    się DG... :> Jak już zostanie się "rolnikiem" to po roku
    zdaje się można rozpocząć działalność "uboczną" :>...

    OBJAŚNIENIE
    Owszem, uważam że sprawa z KRUSem nie jest w porządku.
    Tyle, że nie w tym miejscu o które zahaczają równo
    PSL i Samoobrona (czyli "fikcyjnych rolników"), a w tym
    że istnieje różnica między przysłowiowym szewcem a rolnikiem.
    Doprawdy - jeśli ja mam dopłacać do "małorolnego" (bo
    90% funduszu KRUS to dopłata z budżetu, czyli z podatków)
    to dlaczego farmer stuiluśhektarowy nie ma dopłacać do
    szewca który równie cienko przędzie i *być może* zgodziłby
    się na niższe (bo są niższe) świadczenia z KRUS - byle
    nie zamykać zakładu ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, KPiR, ZUS)

  • 4. Data: 2003-08-29 19:12:14
    Od: "mival" <m...@w...pl>

> [...]
    > szewca który równie cienko przędzie i *być może* zgodziłby
    > się na niższe (bo są niższe) świadczenia z KRUS - byle

    Zgadzam sie w 100 % z przedmowca, i wlasnie dlatego nie zamierzam dzielic
    sie moim "doswiadczeniami" z KRUSem. Sam dokladam do ZUSu sporo pieniazkow
    tak samo jak przytlaczajaca wiekszosc obywateli naszego kraju. Zreszta idea
    zabezpieczenia spolecznego polega tez na tym, ze mlodzi dziela sie swoimi
    dochodami z tymi ktorzy juz nie pracuja. Kiedys i nas to czeka. Oczywiscie
    inna sprawa jest to, jaki to jest ciezar i jak jest wykorzystywany przez
    organy panstwa. Zreszta niewiele jest krajow w Europie, ktore latwo radza
    sobie z zabezpieczeniem spolecznym swych obywateli (vide: Niemcy i ich
    aktualne proby reformy syst. ubezb. spol.).

    Niestety w Polsce sporo ludzi ufa Andrzejom L. i innym podobnym ludowcom i
    stad takie problemy z reforma zabezpieczenia spol. rolnikow.

    A tak naprawde juz konczac - "przejscie" do KRUSu na pewno zostanie
    uszczelnione - zrobilo sie wokol tego sporo zamieszania... - podpisuje sie
    pod tym obiema rekami. Rzemieslnicy tez musza ciezko pracowac by oplacic
    ZUS... tylko ze ich akurat nikt nie lobbuje ...

    Mihau

    ---

  • 5. Data: 2003-08-29 22:07:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Aug 2003, mival wrote:

> [...]
    >+ > PSL i Samoobrona (czyli "fikcyjnych rolników"), a w tym
    >+ > że istnieje różnica między przysłowiowym szewcem a rolnikiem.
    [...]
    >+ A tak naprawde juz konczac - "przejscie" do KRUSu na pewno zostanie
    >+ uszczelnione - zrobilo sie wokol tego sporo zamieszania...

    No i tu IMHO jest nieporozumienie. Z "uszczelnianiem" - to
    jest leczenie objawów, nie przyczyny !

    >+ - podpisuje sie pod tym obiema rekami.

    A ja nie. Należy wprowadzić zasady *jednakowe* dla wszelkiej
    działalności. Jeśli rolnictwo z przyczyn różnych potrzebuje
    wsparcia, to być może powinno go dostać - ale nie "metodą
    dookoła" ! No i pytam, czy rzeczony szewc też powinien
    wtedy mieć wsparcie czy nie - w końcu podobnoż ludność
    wsi powinna się częsciowo przekwalifikować... Jak, przymusić
    metodą "kto za może opuścić ręce" ? Jeśli bardziej będzie
    się opłacało nawet tylko wegetować jako rolnikowi niż
    szewcowi - będzie rolnikiem.

    >+ Rzemieslnicy tez musza ciezko pracowac by oplacic
    >+ ZUS... tylko ze ich akurat nikt nie lobbuje ...

    Owszem. dlatego - jak wyżej.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2003-08-29 23:02:35
    Od: "Maciej M." <m...@N...gazeta.pl>

    To JEST BARDZO DOBRE PYTANIE - SAM sie nad tym zastanawiam wiec prosilbym o
    odpowiedz, bo jak widze zaczelo sie biadolenie nad niesprawiedliwoscia - a to
    jest Polska - nie ma sprawiedliwosci trzeba kombinowac, a jak jest to zgodne z
    prawem to juz super ;))

  • 7. Data: 2003-08-31 08:22:26
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

    > No i tu IMHO jest nieporozumienie. Z "uszczelnianiem" - to
    > jest leczenie objawów, nie przyczyny !

    Zgadza sie, tylko zauwazmy ze od 1999 brakuje jakos motywacji do
    przeprowadzenia jakiejkolwiek odwaznej reformy. Moja konstatacja odnosi sie
    do tego co w tej materii nastapi: nie sadze, by doszlo w tej chwili do
    publicznej debaty nt. ubezpieczen spolecznych (rolnikow i szewcow).
    Najpewniej "zalata sie" co sie da, i niestety... jakos (byle jakos) dalej
    bedzie ...

> [...]
    > metodą "kto za może opuścić ręce" ? Jeśli bardziej będzie
    > się opłacało nawet tylko wegetować jako rolnikowi niż

    Milo podyskutowac o jednakowych ciezarach ubezpieczeniowych. Jak juz
    wspomnialem, to tylko teoretyczne rozwazania (ciekawe kto mialby wole
    polityczna do zmian w KRUS...)

    Czy szewc powinien dostac wsparcie? - nalezalo by sie globalnie zastanowic
    jakie jest miejsce panstwa w subsydiowaniu poszczegolnych grup spolecznych.
    Ale to jest temat na dluuuuuga wymiane zdan.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    Rownie serdeczenie dziekuje za wymiane watkow.

    Mihau