  • 1. Data: 2008-01-15 21:37:30
    Temat: Handel z firma z Czech!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam dzialalnosc (Rycalt i jednoczesnie jestem Vatowcem)

    Jakie warunki musze spelnic aby moc handlowac z czeska firma
    hanlowac tzn konkretnie chodzi mi o mozliwosc zakupow od nich i mozliwosc
    odliczania Vat-u

    Jakis Euro Nip albo cos podobnego
    Co oprocz tego jest mi potzebne?

    Jesli juz bede mial wszytkie niezbedne formalnosci to jak to wyglada w
    praktyce

    Vat w Polsce na ten towar ktory mnie interesuje to 22% nie wiem jeszcze jak
    wyglada sprawa w Czechach ale jesli bedzei inny Vat to jak sie cos takiego
    ksieguje? tak po krotce
    dzieki

  • 2. Data: 2008-01-16 09:27:39
    Temat: Re: Handel z firma z Czech!!
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Vat w Polsce na ten towar ktory mnie interesuje to 22% nie wiem jeszcze
    > jak wyglada sprawa w Czechach ale jesli bedzei inny Vat to jak sie cos

    Witam,
    przy załozeniu, że Twój kontrahent jest vatowcem w swoim kraju, każdy Twój
    zakup towaru od niego będzie traktowany jak WNT, bez wzgledu na to, czy
    zarejestrujesz sie jako polski podatnik VAT-UE czy też nie. Twoim
    obowiązkiem bedzie rozliczyć VAT od każdej takiej transakcji w Polsce. Czyli
    f-ra wewnetrzna i wykazanie vat raz jako podatku należnego a raz jako
    naliczonego (oczywiście jeśli masz prawo go odliczyć)
    Korzyść z rejestracji polega na tym, że po zarejestrowaniu, a dokladniej -
    po otrzyamniu potwierdzenia tej rejestracji- Czech bedzie obciążac Cię nie
    kwotą brutto ale kwotą netto, czyli bez czeskiego podatku VAT.
    Jest jednak jeden minus - jezeli jesteś vatowcem krócej niż 12 m-cy,
    ewentualny zwrot nadwyzki podatku naliczonego nad naleznym wydłuża się do
    180 dni i to na okres przynajmniej 12 m-cy. Mozna tego uniknąć, gdy ma się
    250.000 na zbyciu :). Szczegóły w art.97

    http://www.gofin.pl/5,35,28360,29.html

    pozdrawiam