  • 1. Data: 2008-01-16 09:00:55
    Temat: Ulga prorodzinna a dochód do zasiłku rodzinnego
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    Witam

    Żona jest zatrudniona na etacie, obecnie od 09.2007 na urlopie wychowawczym.

    Przy obliczaniu dochodu do zasiłku rodzinnego na okres 2007/2008 brane były
    dochody za 2006 ale tylko moje, żony dochód traktowany był jako "utracony".

    Czy dochody żony za 2007 brane do zasiłku na 2008/2009 również będą
    traktowane jako utracone? Jeśli tak to czy jeśli będziemy się rozliczać
    osobno PITem37 i żona odliczy sobie cały podatek w ramach ulgi prorodzinnej
    to dochód ten również zostanie potraktowany jako "utracony"?

    Ktoś wie jak to właściwie jest?

    Mirek

  • 2. Data: 2008-01-16 15:45:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mirek wrote:

> [...]

    > rozliczać osobno PITem37 i żona odliczy sobie cały podatek w ramach
    > ulgi prorodzinnej to dochód ten również zostanie potraktowany jako

    Jest gdzieś w ustawie ten dochód utracony jakoś zdefinowany,
    bo za bardzo nie wiadomo o czym piszesz.
    Czy dochód utracony to ta część dochodu, którą dysponuje żona?

  • 3. Data: 2008-01-16 16:05:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Czy dochód utracony to ta część dochodu, którą dysponuje żona?

    Wielu twierdzi, że tak ;-)

    Piotrek
    PS. Sorry, ale nie mogłem się opanować

  • 4. Data: 2008-01-17 06:13:31
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    > Jest gdzieś w ustawie ten dochód utracony jakoś zdefinowany,
    > bo za bardzo nie wiadomo o czym piszesz.
    > Czy dochód utracony to ta część dochodu, którą dysponuje żona?

    Tzw. dochód utracony to dochód osoby która przechodzi np. na urlop
    wychowawczy lub straci pracę przez co przestaje otrzymywać pensję (stąd
    utracony). Tak do tego podchodzi MOPR przy obliczaniu dochodu rodziny.
    Mimo że dochód ten nie jest brany po uwagę, MOPR wymaga zaświadczeń o
    dochodach z US od obojga małżonków.
    I teraz nie wiem czy jeśli żona odliczy sobie w ramach ulgi prorodzinnej
    cały należny podatek to będzie to wliczane do dochodu NETTO rodziny czy też
    również zostanie to potraktowane jako "dochód utracony"?

    Mirek

  • 5. Data: 2008-01-17 17:30:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > prorodzinnej cały należny podatek to będzie to wliczane do dochodu
    > NETTO rodziny czy też również zostanie to potraktowane jako "dochód

    Ciekawe jak się coś odlicza od podatku od dochodu, którego nie ma?
    Ulga na dziecko jest odliczana od PODATKU, więc jak nie ma dochodu
    i nie ma podatku, to nie ma od czego odliczyć
    i nie ma żadnej ulgi.

  • 6. Data: 2008-01-18 06:17:22
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    > Ciekawe jak się coś odlicza od podatku od dochodu, którego nie ma?
    > Ulga na dziecko jest odliczana od PODATKU, więc jak nie ma dochodu
    > i nie ma podatku, to nie ma od czego odliczyć
    > i nie ma żadnej ulgi.

    Gdybyś czytał treść wątku nie zadawłał byś takich pytań.. Żona od września
    2007 jest na wychowawczym więc łatwo wywnioskować że przez pierwsze 8
    miesięcy 2007 roku pobierała pensję, miała dochód, płaciła podatek ...

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 7. Data: 2008-01-18 17:29:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > września 2007 jest na wychowawczym więc łatwo wywnioskować że przez
    > pierwsze 8 miesięcy 2007 roku pobierała pensję, miała dochód, płaciła

    Pobierała pensję, miała dochód - utracony?
    Jestem za cienki chyba. Może ktoś inny pomoże.

  • 8. Data: 2008-01-21 13:52:30
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    > Pobierała pensję, miała dochód - utracony?
    > Jestem za cienki chyba. Może ktoś inny pomoże.

    Tak utracony - ponieważ w roku zasiłkowym 2008/2009 już go mieć nie będzie.
    Czy tak ciężko to zrozumieć?