  • 1. Data: 2006-03-12 06:09:58
    Temat: Ile razy można odliczyć fundusz remontowy w blokach?
    Od: "Arek B." <a...@v...pl>

    Witam
    Taki wstęp:
    Mieszkam w blokach, w mieszkaniu spółdzielczym lokatorskim, tzw. głównym
    lokatorem jest żona. Zawsze rozliczliśmy się wspólnie i w koszty remontów na
    PIT-D szedł fundusz remontowy.
    W zeszłym roku razem z żoną kupiliśmy mieszkanie własnościowe (tylko na
    papierze, nie mieszkamy w nim, chodziło o "wykupienie" mieszkania teściowej
    od spadkobierców).

    Takie pytanie:
    Czy w PIT-D za 2005r mogę wpisać w koszty także fundusz remontowy z drugiego
    mieszkania, choż nie jesteśmy (ani ja, ani moja żona) tam zameldowani?

    Arek

  • 2. Data: 2006-03-12 10:55:20
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Moim zdaniem aby odliczyć fundusz remontowy trzeba mieć tylko tytuł prawny
    do zajmowanego lokalu. Aby nie mieć rozterek można do PIT-u 37 -
    miejsce zamieszkania żony na dzień 31.12.2005r. wpisać adres drugiego mieszkania.
    Przy okazji wypełnić NIP-3 o zmianie zamieszkania żony i jest OK.
    Adres zamieszkania i zameldowania może być różny.
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.za.pl

  • 3. Data: 2006-03-14 15:55:22
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Arek B." <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > Czy w PIT-D za 2005r mogę wpisać w koszty także fundusz remontowy z
    > drugiego mieszkania, choż nie jesteśmy (ani ja, ani moja żona) tam

    Liczy się tytuł prawny i dowody wpłat.
    Jeśli ktoś inny opłacał FR, to trudno będzie udowodnić że poniosłeś koszty.

    Marek