  • 11. Data: 2005-02-25 10:35:24
    Temat: Re: Ile wynosi 22 % VAT od 319 zl ??
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Fantom napisał(a):

    > Te 0,1803 to jest wyliczone przez Ciebie czy faktycznie drukarki uzywaja
    > takiej liczby ?

    ten procent był zapisany w starych wersjach rozporzadzenia dot. faktur.

    W obecnej wersji jest

    kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:

    KP= (WB x SP)/(100+SP)

    gdzie:

    KP - oznacza kwotę podatku z podziałem na poszczególne stawki podatku,
    przy czym wielkość wynikającą z wzoru zaokrągla się

    WB - oznacza sumę wartości sprzedaży brutto z podziałem na poszczególne
    stawki podatku

    SP - oznacza stawkę podatku

    M.

  • 12. Data: 2005-02-25 22:23:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005, Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > +
    > + ten procent był zapisany w starych wersjach rozporzadzenia dot. faktur.

    ...ten procent JEST (nadal, przed 1.V.2004 też był !) zapisany w *ustawie* !
    (...i przed 1.V.2004 też był w ustawie)
    Art. 85 (aktualnie).

    > + W obecnej wersji jest
    > +
    > + kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:
    > +
    > + KP= (WB x SP)/(100+SP)

    ...to jest ukłon w stronę podatników :) żeby *nie musieli* liczyć
    "przez zaokrąglony współczynnik" wystawiajac faktury komputerowo.
    Mozna stosować "matematykę" :)
    Zastrzegam że nie wiem jak liczy kasa - podejrzewam sobie że
    w wymaganiach dla kas są podane współczynniki jak wyżej (bo to
    prościej niż określać np. dokładność obliczeń, a dla procesora
    który nie ma wbudowanego koprocesora sprawa nie musi być
    trywialna - prościej mnożyć :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-02-25 22:47:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...ten procent JEST (nadal, przed 1.V.2004 też był !) zapisany w *ustawie* !
    > (...i przed 1.V.2004 też był w ustawie)

    O ja, czerwony kapturek.. ;-)

> [...]
    > prościej niż określać np. dokładność obliczeń, a dla procesora
    > który nie ma wbudowanego koprocesora sprawa nie musi być

    Dla kasy zachowana musi byc cena brutto. Stąd - jak na początku wątku -
    liczenie netto polega na pośrednim policzeniu podatku. Zresztą, po co
    kasie cena netto?
    ;-)

    M.

  • 14. Data: 2005-03-01 21:37:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Dla kasy zachowana musi byc cena brutto.

    No zgoda. Nie da się inaczej :)

    > + Stąd - jak na początku wątku - liczenie netto polega
    > + na pośrednim policzeniu podatku.

    Też zgoda. Ja tylko sobie luzem dywagowałem, czy do obliczeń
    jako "kwota podatku" brane jest dla 22% VAT 1-1/1,22 czy też
    18,03% "kwoty" :) (i odpowiednio dla innych stawek).

    > + Zresztą, po co kasie cena netto?
    > + ;-)

    ...no to tym razem wyraziłem się ściślej: jakoś kwotę
    podatku musi wyznaczyć :) Netto to podatnik kombinuje jak
    wpisać :) na bazie paragonu. I część podatników się
    awanturuje że im inaczej wychodzi ;)

    Powinniśmy odsyłać do dyskusji o tym "co jest definicją
    kwoty netto" (pewnie pamiętasz że była :)).
    Przyznam że nie dziwię się iż statystyczny obywatel wyposażony
    w niezbędne (wydawałoby się :>, bo czytania ustaw w szkołach
    *jednak* nie uczą :>) wyształcenie plus wydawałoby się oczywisty
    sposób liczenia "podatku ze stawki" (co sugeruje że wartość
    podatku powinna wynikać z obliczenia robionego *według
    stawki* *od netta*) ma na klapkach napis że "netto jest bazą
    do obliczeń".
    A dość trudno wybić sobie z głowy rzeczy oczywiste... :)
    Przynajmniej dopóki coś nam się *wydaje* oczywiste... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)