  • 1. Data: 2003-12-16 09:45:17
    Temat: Informacja ZUS IWA do 31.01.2004 r!
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: kto w końcu ma obowiązek składać według Was ta informację?
    Poniżej kopia wyjaśnień ze strony ZUS www.zus.pl/ref_99/porad17/porad17.htm

    "PŁATNICY ZOBOWIĄZANI DO SKŁADANIA INFORMACJI O DANYCH DO USTALENIA SKŁADKI
    NA UBEZPIECZENIE WYPADKOWE - ZUS IWA
    Informację o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA,
    zwaną dalej informacją ZUS IWA, za dany rok kalendarzowy zobowiązani są
    przekazywać płatnicy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:

    byli zgłoszeni nieprzerwanie w ZUS jako płatnicy składek na ubezpieczenie
    wypadkowe od dnia 1 stycznia do 31 grudnia roku, za który składana jest
    informacja i co najmniej jeden dzień w styczniu następnego roku,
    w roku, za który składana jest informacja, zgłaszali do ubezpieczenia
    wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych.

    Poprzez nieprzerwane zgłoszenie w ZUS jako płatnika składek na ubezpieczenie
    wypadkowe należy rozumieć, iż w każdym z miesięcy roku, za który składana
    jest informacja, przynajmniej jeden ubezpieczony podlegał ubezpieczeniu
    wypadkowemu. Obowiązku złożenia informacji ZUS IWA nie mają więc ci płatnicy,
    którzy choć w jednym miesiącu tego roku nie byli płatnikami składek na
    ubezpieczenie wypadkowe, tj. ani jeden ubezpieczony nie podlegał temu
    ubezpieczeniu."

    1. Co w przypadku gdy prowadzę działalnośc od czerwca 2003 i
    a.) płacę wszystkie składki
    b.) Płacę tylko zdrowotną
    2. W przypadku gdy mam wspólnika w ramach s.c. przez cały rok i oboje płacimy
    wypadkowe?
    3. Zatrudniałam średnio 5 pracowników rocznie?
    Itd.
    Jeżeli wiecie coś więcej to proszę o informacje.
    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2003-12-16 10:05:18
    Temat: Re: Informacja ZUS IWA do 31.01.2004 r!
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@N...gazeta.pl>

    chcę tylko dopowiedzieć, że uzyskałam informację, że między tymi punktami
    występuje spójnik "i"

    ZATEM:
> [...]

    > w roku, za który składana jest informacja, zgłaszali do ubezpieczenia
    > wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych. "

    Pozdrawiam i życzę pogody ducha, abyście pogodzili się z tym, czego nie
    możecie zmienić, odwagi - abyście zmienili to, co zmienić możecie, i
    scześcia - aby się Wam jedno z drugim nie popier....

    Marta