  • 1. Data: 2004-02-10 13:42:34
    Temat: JAK WYSOKI PODATEK ZAPŁACĘ???
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Właśnie robię stwierdzenie nabycia spadku( domu) po ojcu ,który zmarł w
    1993r. Jest nas 3 rodzeństwa i matka.Wszyscy w nim mieszkają i nikt nie ma
    własnego mieszkania.Pani w US nie chciała mi podać jakiejkolwiek infor.na
    temat wysokości podatku,który będziemy musieli(bądź nie) zapłacić, kiedy sąd
    wyda postanowienie. Ziemia,na której stoi dom zapisana była na
    ojca.Prawdopodobny podział to 50 % -matka +1/4 każdy.
    Dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2004-02-10 14:15:44
    Temat: Re: JAK WYSOKI PODATEK ZAPŁACĘ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Mała wrote:
    [...]
    >+ własnego mieszkania.Pani w US nie chciała mi podać jakiejkolwiek infor.na
    >+ temat wysokości podatku,który będziemy musieli(bądź nie) zapłacić, kiedy sąd
    >+ wyda postanowienie.

    Wrrr... dziś zapodawałem:
    http://www.iie.home.pl/bipp/p-pdarow.htm
    wypadało przynajmniej rzucić okiem na wątki...
    A ad rem: "za mało danych":

    >+ Ziemia,na której stoi dom zapisana była na
    >+ ojca.

    Nie piszesz czy to np. grunt rolny itp.
    Zorientuj się sama z ustawy, jak na mój gust moze być
    szansa że na "swoje pierwsze mieszkanie" możecie się załapać
    (uwaga: 5 lat mieszkać !).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-11 09:22:31
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mała wrote:

> [...]
    > sąd wyda postanowienie. Ziemia,na której stoi dom zapisana była na
    > ojca.Prawdopodobny podział to 50 % -matka +1/4 każdy.

    To NIEPRAWDOPODOBNY podzial..

    jesli to jest "gospodarstwo rolne" to dziedziczy ten, kto go bedzie
    prowadzil..

    jesli dzialka i dom i byla "na ojca" to byla OJCA

    Zona i dzieci dziedzicza w czesciach rownych z tym ze
    zonie nie moze przypasc mniej niz 1/4

    Chyba, ze zmarly pozostawil testament...

    > Dziękuję za pomoc.

    Patrz tez naodpowiedz Godfryda..

    Boguslaw